III laidos I sesijos DARBOTVARKĖ. Sesija vyko spalio 21–22 d. Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centre.
- Registracijos Anketa
- Mokyklos programa
Kovo 19–21 dienomis vyko trečioji neakivaizdinės jaunųjų dailininkų mokyklos sesija.
Sesijos metu mokiniai mokėsi ne vien tik tapyti, piešti, bet ir lankėsi įvairių dailininkų parodose, kurios buvo eksponuojamos galerijose „Kairė-dešinė“, „Vartai“ „AV17“, „Pamėnkalnio galerija“, taip pat seniausiame Vilniaus kino teatre „Skalvija“ bei Valstybės pažinimo centre.
Viena šios jaunųjų dalininkų mokyklos mokinė dalijosi savo įspūdžiais: „Šios sesijos metu, kaip ir visada, turėjome pagrindines penkias pamokas: tapybos, animacijos, piešimo, skulptūros bei grafinio dizaino. Mokomųjų dalykų dėstymo kokybe negalėčiau skųstis, nes ji yra labai nuostabi.
Dėstytojai taip pat yra labai šaunūs, puikiai išmano savo darbą. Su kiekviena sesija sužinau ir išmokstu vis daugiau, ypač per šią sesiją sužinojau daug savo daromų klaidų, dabar žinau, kuriose srityse reikėtų dar padirbėti, kad galėčiau tobulėti toliau, o ne stovėti vietoje.
Šia sesija su kitais mokiniais džiaugiamės labai, ji pateisino visus mūsų lūkesčius bei, ko gero, juos pranoko. Mano manymu, būsimam dailininkui labai svarbu lankytis parodose, pasisemti naujų minčių, idėjų, turėti progą pabendrauti su kūrinių autoriais, išklausyti jų istorijas, paklausti, nuo ko viskas prasidėjo...
Šia sesija su kitais mokiniais džiaugiamės labai, ji pateisino visus mūsų lūkesčius bei, ko gero, juos pranoko. Mano manymu, būsimam dailininkui labai svarbu lankytis parodose, pasisemti naujų minčių, idėjų, turėti progą pabendrauti su kūrinių autoriais, išklausyti jų istorijas, paklausti, nuo ko viskas prasidėjo...
Už tokias suteiktas galimybes šiai jaunųjų dailininkų mokyklai esu labai dėkinga, nes būtent tokios kultūrinio gyvenimo pažinimo galimybės smarkiai praplečia pasaulėžiūrą ne vien tik dailės srityje, bet ir pačiame gyvenime. Ši sesija buvo tiesiog nuostabi, belieka tik padėkoti organizatoriams ir laukti kitos sesijos bei galvoti, kuo ji nustebins ateinantį kartą“.
NJDM mokinė Domilė
Darbotvarkė
Žiemos sesija vyko vasario 15–17 d.
Darbotvarkė
2015 metai
Lapkričio 12–14 d. vyko neakivaizdinės jaunųjų dailininkų mokyklos II laidos I sesija.Mokiniai atsivežė ir pristatė savo darbus, atliktus įvairiomis technikomis, trumpai papasakojo apie save.
Linas Jusionis, Vilniaus Justino Vienožinskio dailės mokyklos mokytojas, Lietuvos dailininkų sąjungos narys, mokyklos mokslo vadovas, sesijos metu daug laiko skyrė tapymui iš natūros.
Mokiniai susipažino su pačiais svarbiausiais tapymo ir paišymo iš natūros pagrindais, o tapydami nesudėtingą natiurmortą, mokėsi teisingai perteikti daiktų proporcijas, komponuoti objektus paveikslo plokštumoje, kurti formos ir erdvės iliuziją.
Taip pat mokiniai buvo supažindinti su tapybos raida – nuo modernizmo ištakų iki šių dienų. Didžiausias dėmesys buvo skiriamas klausimams, kuriuos sau kėlė ir kelia skirtingų laikotarpių menininkai. Buvo kalbama apie kintančias meno paradigmas. Mokiniams buvo skirta namų užduotis sukurti kompoziciją derinant ir cituojant skirtingų laikotarpių menininkų stilistiką.
Jaunoji skulptorė Marija Šnipaitė supažindino su esminiais skulptūros raidos etapais. Pagrindinis dėmesys buvo skiriamas moderniajai (XX a. pirmosios pusės ir vidurio) skulptūrai. Praktinės užduoties metu buvo kuriami objektai, karkasui naudojant įvairias medžiagas: plastiliną, vielą, putplastį, audinį, virveles ir kt .Mokiniai buvo supažindinti su kiekvienos medžiagos specifinėmis savybėmis. Vėliau, skulptorės padedami, jie išmoko patys pasiruošti jiems tinkamos konsistencijos gipso mišinį, suformuotą karkasą apliejo gipsu. Vėliau, gipsui sustingus, buvo tvarkomas skulptūrų paviršius. Vieni iš mokinių interpretavo, ieškojo skirtingų menininkų (H. Moore, A. Giacometti, A. Calder, Cy Twombly ir kt.) darbų, kuriuos matė teorinės paskaitos metu, paralelių. Kitų darbai buvo dalinai figūriniai, savo žinią perduodantys per vaizduojamą judesį, gestą. Dar kiti tarsi mėgino papasakoti miniatiūrines istorijas, parodyti situacijas. Vieni mokiniai darbus pabaigė greičiau, tad spėjo nupaišyti ir sukurtos skulptūros eskizą anglimi. Kiti, kurių darbai buvo techniškai ir kompoziciškai sudėtingesni, pasiėmė juos užbaigti namuose.
Darius Jaruševičius, animatorius, „Sidabrinės gervės“ laureatas (2010) supažindino su plačiomis animacijos raiškos galimybėmis, išeinant iš įprastų animacijos kaip trimačių arba Disnėjaus klasikinių įvaizdžių ribų. Buvo pasiūlyta iškilaus XX a. modernaus tapytojo Henri Matisse‘o aplikacijas paversti trumpa animacija. Mokiniai patys išsirinko Henri Matiss‘o kūrinį , kuriam sukūrė trumpą istoriją.
Buvo sukurta bendra kadruotė, kuria remdamiesi mokiniai sukūrė marionetes. Mokiniai dirbdami grupėse animavo ir po kadrą nufilmavo marionetes. Taip buvo sukurtas trumpas animacinis filmukas.
Mokiniai buvo supažindinti su komandiniu animacijos kūrimo procesu: mokėsi režisūriškai vertinti kadruotes, animuoti plokščiosios marionetės technika, susipažino su filmavimo procesu.
Animacinis filmas
Sesijos metu mokiniai turėjo galimybę susitikti su jaunu iliustratoriumi Karoliu Strautnieku, tiesiogiai pabendrauti su menininku studijoje.
Jaunas kūrėjas pristatė savo darbus, šiuo metu vykdomus projektus, nuoširdžiai atsakinėjo į užduodamus mokinių klausimus, požiūrį į meną ir papasakojo apie savo kūrybinį kelią.
Jaunasis menininkas trumpai apžvelgė savo kūrybinės sėkmės kelią. Prisiminė, kas buvo daroma, kad jį kaip iliustratorių pastebėtų vienas kitas kūrybinis portalas užsienyje. Menininko pastangos būti pastebėtam pateisino jo lūkesčius. Jo portfolio iliustracijomis bei nuoroda pasidalijo įvairūs portalai. Laikui bėgant jie tapo vis įtakingesni, o klientai – vis rimtesni. Karolis piešia tokioms įmonėms kaip „Siemens" ir „Adobe", Mini Cooper”, „EDF energy”, „Taffel”, „Wired”, „The Independent”, „Sky & Telescope”, „Creative Review” ir kt.
Karolis Strautniekas stengiasi išgryninti ir išlaikyti savitą stilių ir braižą. Pasak jo, tai yra svarbiausias dalykas. Jis laikosi šio principo ir tai pasiteisina.
Pasak jauno kūrėjo, svarbu neužmigti ant laurų, reikia tobulėti ir judėti pirmyn.
Mokiniams šis susitikimas turėtų išlikti ilgam. Juk jaunam žmogui, panorusiam rinktis dailininko profesiją, svarbu remtis kitų jaunų menininkų kūrybinės sėkmės istorijomis, kurios padėtų patikėti savo jėgomis ieškant ir randant kūrybos savitumo.
II laidos I sesija baigėsi edukacine ekskursija Nacionalinėje dailės galerijoje aplankant nuolatinę ekspoziciją. Ekskursiją vedė Renata Mažeikaitė, Nacionalinės dailės galerijos Edukacijos centro kuratorė. Tampa gražia tradicija, kad Nacionalinės dailės galerijos Edukacijos centras svetingai globoja neakivaizdinę dailininkų mokyklą.
Taip pat labai dėkojame menininkams – jaunajai skulptorei Marijai Šnipaitei ir Dariui Jaruševičiui, kurie remia šią mokyklą savanoriaudami.
Darbotvarkė
Sveikiname Neakivaizdinės jaunųjų dailininkų mokyklos I laidos absolventę Emiliją Čypaitę, Zarasų r. Dusetų Kazimiero Būgos gimnazijos I g klasės mokinę, užėmusią I vietą XXI Lietuvos mokinių dailės olimpiadoje „Lietuvos dvarų istorijos“!
Neakivaizdinės jaunųjų dailininkų mokyklos I laidos penktoji sesija
Sesija vyko vasario 12–14 d. Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centre (Žirmūnų g. 1B, Vilnius).
2014 metai
Neakivaizdinės jaunųjų dailininkų mokyklos I laidos ketvirtoji sesijaNeakivaizdinės jaunųjų dailininkų mokyklos I laidos trečioji sesija
Sesija vyko spalio 13–15 d. Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centre (Žirmūnų g. 1B, Vilnius).
Rugsėjo 25–27 d. Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centre vyko neakivaizdinės jaunųjų dailininkų mokyklos II sesija.
Sesijos metu mokiniams buvo organizuota ekskursija į moderniausią Baltijos šalyse Grafikos laboratoriją Vilniaus dailės akademijoje (VDA,C pastatas, Malūnų g. 5). Sigitas Faraponis, VDA Grafikos laboratorijos vedėjas, mokiniams papasakojo apie grafikos technikas ir spaudos rūšis.
Mokiniai, sugrįžę po ekskursijos, atliko praktines užduotis, drauge su dėstytojais aptarinėjo namų užduotis.
Po įtempto dienos darbo mokiniai vyko į Valstybinio jaunimo teatro dovanotą spektaklį „Skrydis virš gegutės lizdo“ (Dale Waserman).
Antros dienos pavakarę visi mokyklos dalyviai vyko į dailininko ir fotomenininko Rimanto Dichavičiaus dirbtuvę. Čia iki vėlumos vyko šiltas kartų bendravimas, diskusijos .
Trečią sesijos dieną mokiniai vyko į Nacionalinę dailės galeriją, kuri neakivaizdininkams dovanojo įdomią LDM NDG edukacijos centro programą, kurią parengė ir vedė Eglė Juocevičiūtė, Nacionalinės dailės galerijos edukatorė, menotyrininkė, meno kritikė.
Iki kitų susitikimų!
Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centre 2014 m. vasario 27 d.–kovo 1 d. vyko neakivaizdinės jaunųjų dailininkų mokyklos I laidos I sesija. Iš 13 šalies vietovių dvi dienas pasimokyti ir padirbėti atvyko 15 moksleivių.
Sveikinimo žodį tarė ir kūrybinio polėkio visiems linkėjo Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rima Pocienė.
O neakivaizdinės mokyklos mokslo vadovas – Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos mokytojas ekspertas, Lietuvos dailininkų sąjungos narys Arvydas Baltrūnas mokinei iš Žiežmarių gimnazijos Laurai Lukoševičiūtei, tądien švenčiančiai asmeninį gimtadienį, prasmingai sutapusį su šios mokyklos pradžia, įteikė dar ir Simbolinį teptuką.
Pirmąją sesijos dieną vyko paskaita „Pagrindiniai karjeros žingsniai“. Ugdymo karjerai skyriaus metodininkės Gėliūnė Adomaitytė ir Dalia Gecevičiūtė supažindino su profesinio mokymo ir aukštojo mokslo programomis, mokymo įstaigomis, stojimo sąlygomis, priėmimo tvarka ir profesijomis, atsakė į mokinių klausimus.
Po paskaitos vyko mokinių meninių darbų pristatymas, aptarimas ir mokytojo eksperto Arvydo Baltrūno konsultacijos. Giedrius Plechavičius, taip pat Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos mokytojas ekspertas, pristatė Skulptūros kurso apimtį, apžvelgė skulptūros rūšis, žanrus, epochas ir stilius. Dalyvės lipdė pilnavidurius ir plonasienius plastinius objektus, vyko užsiėmimo rezultatų aptarimas. Po turiningos dienos buvo ir turiningas vakaras – Valstybinio jaunimo teatro dovanotas spektaklis V. Šekspyro „Užsispyrėlės tramdymas“.
Antrą sesijos dieną buvo gilinamasi į grafinio ir erdvinio dizaino pagrindus, atliekamos ir su Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos vyr. mokytoju Tomu Dumbrausku aptariamos užduotys. Užsiėmimas vyko, mokinių pastebėjimu, linksmai. Vėliau, piešimo užsiėmimo metu, mokinės buvo konsultuojamos. Neakivaizdinės jaunųjų dailininkų mokyklos neaplenkė ir menininkai Jūratė Leikaitė-Aškinienė bei Valentas Aškinis. Jie susitiko ir bendravo su mokiniais seminaro „Animacijos magija“ metu. Jūratė Leikaitė-Aškinienė, animacinių filmų režisierė, dailininkė, 2008 m. už animacinį filmą „Margučių rytas“ pelniusi sidabrinę gervę, o 2011 m. už filmą „Taip Laima lėmė“ gavusi dvi sidabrines gerves, mokiniams parengė parodą, kurioje atskleidžiamas sudėtingas animacinio filmo gimimo kelias. Parodoje buvo eksponuojamos kadruotės, piešiniai, eskizai, akrilu ir aliejumi ant drobės atlikti darbai, filmų dekoracijos. Mokiniams parodyti autorės sukurti animaciniai filmai: „Taip Laima lėmė“, „Užgavėnės“, „Margučių rytas“, „Paparčio žiedas“ ir kiti, dalyvavę daugelio pasaulio festivalių konkursinėse programose. Po peržiūrų vyko diskusijos.
Vyko ir kūrybinės dirbtuvės, kurių metu buvo galima atgaivinti savo sukurtą personažą, nupieštą popierinėje juostelėje. Pasukus senovinio „praksinoskopo“ aparatą, piešiniai pradėjo šokti . Kadangi animacinės kūrybinės dirbtuvės vyko prieš pat Užgavėnes, dalyviams buvo pasiūlyta sukurti bendrą filmą „Užgavėnių procesija“. Trečią sesijos dieną, po tapybos užsiėmimų, vyko susitikimas su žymiu šiuolaikiniu dailininku – Vilniaus dailės akademijos profesoriumi Giedriumi Kazimierėnu, kuris priėmė savo dirbtuvėje. Buvo unikali galimybė pamatyti šio menininko sukurtus įspūdingo dydžio paveikslus Lietuvos istorijos tematika. Pirmosios sesijos laikas prabėgo nepastebimai. Kokie mokinių įspūdžiai? „Labai džiaugiuosi, kad visgi nusprendžiau mokytis šioje neakivaizdinėje mokykloje, nors vykdama šiek tiek dvejojau, galiausiai likau patenkinta paskaitomis, dėstytojų bendravimu, temomis, sužinojau ne vieną naują dalyką, patiko praktinės užduotys, didelį įspūdį paliko animacijos paskaita ir susitikimas su tapytoju profesoriumi Giedriumi Kazimierėnu. Puiku, kad tokia mokykla pagaliau susikūrė ir mėgaujuosi esanti pirmosios laidos dalimi.“ Akvilė
„Atsiliepimai apie mokyklą tik geri! Pasiteisino visi lūkesčiai. Netgi pamačiau, išmokau ir įgijau žinių dar daugiau nei tikėjausi. Po trijų dienų į namus parsivežiau didžiulį įkvėpimą kurti, begalybę naujų idėjų, minčių, tad be galo laukiu kitos sesijos“. Viktorija
„...čia verta sugrįžti dar kartą ir dar kartą.“ Skirgailė
Norėtume nuoširdžiai padėkoti mokyklos rėmėjams ir draugams: UAB „Jurasta“, UAB „Elmera“, UAB „Mažoji Ragainė“, Valstybiniam jaunimo teatrui, „Norfos“ Labdaros ir paramos fondui, UAB „Vystyk“ už prasmingą paramą rengiant šią mokyklą.
Kviečiame visus, kam rūpi Lietuvos kultūrinio gyvenimo ateitis, prisidėti prie kūrybingo jaunimo ugdymo ir prašytume skirti paramą neakivaizdinei jaunųjų dailininkų mokyklai.
Mokyklos vadovė Audronė Urbelionienė
Dailininko Giedriaus Kazimierėno dirbtuvėse