Lt | En
  
     
   

2018 metai

KERAMIKOS KONKURSAS „KITAS 100“ 
RĖMĖJAI
Lietuvos dailininkų sąjungos leidykla „ARTSERIA“, leidykla „Tyto alba“.
Vertinimo komisijos pirmininkas Gvidas Raudonius 
Vertinimo protokolas
SĄLYGOS

Konkursas skirtas 2018 metams – valstybės atkūrimo šimtmečiui.
Valstybės atkūrimo šimtmečio akivaizdoje praeitis suvokiama ne tik kaip priežastis iškilmingai paminėti svarbią sukaktį, bet ir kaip paskata susimąstyti apie tai, kokius svarbiausius tikslus keliame sau artėjant naujam – antrajam Šimtmečiui.
Šiandienos herojus yra kiekvienas Lietuvą kuriantis žmogus – aktyvus XXI amžiaus Lietuvos kūrėjas, suvokiantis, kad nuo jo kasdienių pastangų priklauso ne tik dabartis, bet ir būsimi Lietuvos valstybės ir tautos istorijos įvykiai.
Tad kurkite kitą valstybės šimtmetį

2017 metai

Šių metų tarptautinio keramikos konkurso tema „Mano totemas"

Laureatų apdovanojimo akimirkos
Konkurso sąlygos

TOTEMAS

Totemas yra grupę vienijantis simbolis. Jo ženklas turi apsauginę funkciją ir laikomas giminės, genties pradininku, bendruomenę vienijančia jėga.
Jis įsivaizduojamas kaip gamtos stichija (vėjas, saulė, vanduo, perkūnas), gyvūnas, augalas ar jo vaisius.
Totemais gali būti įvairiausi gyvūnai, išnykusios jų rūšys ir mistinės būtybės, jie įamžinami stulpuose, skulptūrose ir kitomis formomis.
Visi turi vieną pagrindinį totemą, lydintį nuo gimimo iki mirties, įvairiose tradicijose vadinamągyvūnu  vedliu ar asmeniniu totemu.
Be pagrindinio totemo, mus lydi ir kiti totemai, kurie gali nurodyti kelią, saugoti, gydyti ar mokyti.

2016 metai

2015 metai

Aitvaras – lietuvių pagoniško panteono dieviška būtybė, atmosferos, vandens, ypač debesų, saugotojas, turintis ryšį su žeme ir jos turtais.

Šiemet Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro organizuoto keramikos konkurso tema buvo „Mano kiemo aitvaras“. 

Pasak vertinimo komisijos nario skulptoriaus, LDS nario, VDA doc. Arvydo Ališankos, keramikos darbuose, pristatytuose konkursui, įžiūrimas gausus paskutiniųjų metų kūrybinis derlius. „Darbų įvairovė mitologinių įvaizdžių tema, improvizacijos, meninės raiškos priemonės atspindi jaunojo kūrėjo savęs suvokimą dabarties laike. Mokiniai domisi mitologijos, kaip vaizduotės suaktyvinimo sprendimais, aktualizuoja jaunatviško žaismingumo įkūnijimą keramikos medžiagoje. Pastebimas I ir II grupių, jaunesniųjų mokinių kūrybinis aktyvumas“, – sakė vertinimo komisijos narys.

„Džiugu, kad vykstant kasmetiniam renginiui – keramikos konkursui – įsijungia mokyklos iš tolimesnių Lietuvos kampelių. Auginami talentingi kūrėjai. Labai gerai, kad konkursas turi temą, tuomet ji sprendžiama originaliai, naudojant molį, glazūravimą ir įvedant kitas medžiagas: metalą, virvę. Kiekvienas autorius savitai sprendžia užduotą temą ir išmoningai įvykdo medžiagoje – molyje“, – džiaugėsi vertinimo komisijos pirmininkė keramikė, LDS narė, VDA doc. Ona Petkevičiūtė.
Konkurse dalyvavo 157 mokiniai iš Lietuvos bendrojo ir neformaliojo ugdymo mokyklų. Iš trijų amžiaus grupių buvo atrinkta 15 geriausiai atskleidusių konkurso temą darbų, po penkis darbus iš kiekvienos amžiaus grupės. 

Jų autoriai ir juos paruošę mokytojai kovo 21 dieną  Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centre buvo apdovanoti Centro diplomais, padėkos raštais, Vilniaus dailės akademijos Keramikos katedros padėkos raštais bei rėmėjų atminimo dovanėlėmis. 

Ne vienas kalbintas laurėtas prisipažino ateityje svajojantis tapti keramiku. O mokinius paruošę mokytojai nesiliovė džiūgavę su kokiu entuziazmu ir įkvėpimu vaikai kūrė savo darbus. Tai dar kartą parodo koks prasmingas ir svarbus yra šis konkursas.

Renginio metu dalyviams koncertavo Vilniaus Žemynos progimnazijos „Virvytės“ folkloro ansamblis (vadovė Eglė Šavdianė). 

2014 metai

Konkursą organizuoja Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras.

Apdovanoti keramikos konkurso, skirto Teatro metams, laimėtojai

„Teatras – gyvenimo veidrodis“ – ši garsiojo dramaturgo Viljamo Šekspyro frazė tapo pagrindine Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro organizuoto keramikos konkurso, skirto Teatro metams, kūrybine ašimi. Konkurso dalyviai savo darbuose bandė perteikti šekspyriškąją gyvenimo ir teatro sankirtos idėją. Konkurse dalyvavo 174 mokiniai iš 43 Lietuvos bendrojo ir neformaliojo ugdymo mokyklų. 

Darbų konkursui pateikta pačių įvairiausių. Jaunieji keramikai bandė vizualizuoti teatro istoriją, interpretavo literatūros kūrinius, reflektavo šiuolaikinių režisierių kūrybą, konceptualiai pažvelgė į teatro magiją ir kasdienybę. Molyje atgimė ir spektaklių personažai, ir originalios įsivaizduojamos būtybės, ir scenografijos detalės. Įvairi buvo ir darbų nuotaika: nuo hamletiško egzistencializmo iki nuotaikingo žvilgsnio į aktorius ir teatro užkulisius. 

Pasak vertinimo komisijos narės Vilniaus dailės akademijos Keramikos katedros dėstytojos Rasos Gecevičienės, labiausiai džiugino konkurso dalyvių nuoširdumas. „Konkursui pateikta daug įdomių darbų, kur vizualizuoti ir klasikiniai literatūros kūriniai, ir spektakliai. Visų pirma, vertinome darbo idėją, autorių gebėjimą interpretuoti konkurso temą, na ir žinoma, techninį atlikimą. Bet galiu atskleisti, kad komisiją labiausiai papirko nuoširdūs, originalūs darbai. Buvo darbų, kurie tikrai nustebino šiuolaikinėmis koncepcijomis, požiūriu ir ekspresyvumu. Iš kai kurių galėtų pasimokyti net studentai. Smagu, kad mokiniai domisi ne tik keramika, bet ir kitomis meno sritimis, tai šiame konkurse matosi labai akivaizdžiai“, –  sakė keramikos pedagogė. 

Komisija atrinko 15 darbų, geriausiai atskleidusių konkurso temą. Jų autoriai kovo 29 d. buvo apdovanoti Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centre. Dar 7 darbų autoriams įteikti specialieji Vilniaus dailės akademijos Keramikos katedros įsteigti prizai ir padėkos raštai. 

Į apdovanojimo šventę atvykusius mokinius bei juos lydinčius mokytojus, tėvelius sveikino pantomimos teatras „A“ iš Klaipėdos, Vilniaus Balio Dvariono dešimtmetės muzikos mokyklos mokiniai ir mokytojai, renginį vedė Lietuvos Edukologijos Universiteto Ugdymo mokslų fakulteto teatro ir kino pedagogikos II kurso studentai. 

Akimirkos