Lt | En
  
 

2019 metai

Šių metų konkurso tema – „Ženklas"

Ženklas yra suvokiamas kaip objektas, kuris nurodo atitinkamą jo reikšmei objektą arba reiškinį.
Ženklai gali būti: komunikaciniai, iškabos, logotipai, pranašystės ženklai, zodiako, religiniai ženklai, pašto ženklai,  matematiniai, rašybos, kompiuteriniai, biologiniai, medicininiai, informaciniai, eismo, komerciniai, istoriniai, miesto ar šalies ženklai ir t.t.

Spalio 26 d. vyko konkurso nugalėtojų pagerbimo šventė.
Konkurse dalyvavo 145 mokiniai iš Lietuvos, Latvijos, Rusijos, Baltarusijos.

Laureatų darbų ir nugalėtojų apdovanojimo šventės nuotraukos

Baltarusijos rašytojai įkvėpė keramikos konkurso nugalėtojus >>> (rusų k.)

Renginio programa ir kviečiamų dalyvių sąrašas

Konkurso protokolas
Evalution protocol 

Konkurso sąlygos

Apie konkursą
Dailininkė keramikė Rūta Šipalytė

Daugiau nei penkiolika metų Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centre organizuojami mokinių keramikos kūrinių konkursai ir kasmet vis kita tema. Šiemetinė – „Ženklai“. Konkursui pateikti šimtas keturiasdešimt penki keramikos darbai. O pats konkursas šiais metais tapo tarptautiniu – kartu su trisdešimt dviem institucijomis iš Lietuvos dalyvavo svečiai iš Latvijos, Baltarusijos ir Rusijos.

Ekspozicija labai spalvinga ir įvairi. Trijų amžiaus grupių (7–10 metų, 11–14 metų, 15–18 metų) mokiniai įdomiai ir skirtingai interpretavo konkurso temą. Ekspozicijoje yra tiek funkcionalių, tiek skulptūrinių keramikos objektų ir kompozicijų.

Norėčiau paminėti Biržų Vlado Jakubėno muzikos mokyklos dailės skyriaus mokinių kūrinius, kurie išsiskiria darniu spalvingumu, nuoširdžiu ir smagiu temos interpretavimu. Dauguma šios mokyklos mokinių darbų – skulptūrinė plastika, atlikta lipdymo technika. Dominuoja animalistiniai motyvai, viena kita forma – konstruktyvi.

Kita labai spalvinga ir linksma kūrinių grupė priklauso Pasvalio muzikos mokyklai. Dauguma mokinių lipdė zodiako ženklus, naudodami žaismingus žmogaus figūros ir gyvūnų įvaizdžius, sudėliotus harmoninga ritmika. Ta pačia zodiako ženklo tema kūrinius pateikė ir Kuršėnų Stasio Anglickio mokykla bei Molėtų r. Giedraičių Antano Jaroševičiaus gimnazija.

Jonavos Janinos Miščiukaitės meno mokyklos mokiniai sukūrė žaismingus spalvingus skulptūrinius natiurmortus, sukomponuotus iš dailininko ir muzikanto veiklai būdingų daiktų – tapytojo paletės, gitaros, fortepijono, kaukės. Prie jų priderino ir atsitiktinių buitinių objektų.

Ukmergės Antano Smetonos gimnazijos mokinių lipdiniai – skulptūrinė plastika, pasižyminti subtiliais skoningais spalviniais sprendimais. Šešiolikos metų mokinės Neringos Mecelytės kūrinio „Mėnulio kelias“ fotografija panaudota renginio plakatui.

Interpretuodami temą „Ženklai“, keramiką ir kitas medžiagas (metalą, medį, tekstilę) derina mokiniai net iš kelių mokyklų: Kauno Antano Martinaičio dailės mokyklos, Vilniaus r. Lavoriškių gimnazijos, Alytaus jaunimo centro, Minsko saviraiškos centro „Darbščiosios rankos“ (Baltarusija), Kauno r. Šlienavos pagrindinės mokyklos, Vilniaus Karoliniškių gimnazijos.

„Ženklą“, kaip tautinį-patriotinį motyvą, mato jaunieji kūrėjai iš Kauno r. Šlienavos pagrindinės mokyklos, Kauno Šilo pradinės mokyklos, Vilniaus Karoliniškių  gimnazijos, Šakių r. meno mokyklos, Panevėžio Vytauto Malinausko menų gimnazijos.

Animalistinės figūrėlės dominuoja Vilniaus r. Nemėžio šv. Rapolo Kalinausko gimnazijos, Šalčininkų Stanislovo Moniuškos menų mokyklos,  Minsko gimnazijos (Baltarusija), Lietuvos vaikų ir jaunimo centro, Kauno Antano Martinaičio dailės mokyklos mokinių kūryboje.

Simbolizmui būdinga menine raiška pasižymi Kauno Antano Martinaičio dailės mokyklos, Elektrėnų meno mokyklos, Kauno vaikų ir moksleivių laisvalaikio rūmų, Vilniaus r. Lavoriškių gimnazijos, Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro mokinių darbai.

Įvairių šiuolaikinių žinomų prekinių ženklų logotipus savo spalvinguose skulptūriniuose konceptualiuose kūriniuose naudoja Ignalinos kultūros ir sporto centro, Utenos Aukštakalnio progimnazijos auklėtiniai.

Vilniaus Tuskulėnų gimnazijos mokiniai lipdė reljefines ornamentines plokšteles. Panašios stilistikos grupinį kūrinį „Mano vardas ženkluose“ sukūrė mokiniai iš Valmieros meno ir dizaino mokyklos (Latvija).

Funkcionalius ornamentais  dekoruotus indus – ąsotį ir lėkštę – konkursui pateikė Lekėčių keramikos centras.

Penkiolikai iš šimto keturiasdešimt penkių konkurse dalyvavusių mokinių suteikti pagrindiniai apdovanojimai. Daugiau nei dešimčiai mokinių skirti Utenos kraštotyros muziejaus, Vilniaus dailės akademijos ir konkurso kūrinių vertinimo komisijos pirmininkės Rūtos Šipalytės specialūs prizai.

International youth ceramic competition “Signs” at Lithuanian centre of non-formal youth education
Artist ceramicist Rūta Šipalytė

For more than fifteen years, Lithuanian centre of non-formal youth education has been organizing competitions for youth ceramic artworks. The theme of the competition is different every time. This year it is called “Signs”.

One hundred forty five ceramic works were submitted for the competition. This year the competition became an international as some guests from Latvia, Belarus and Russia took part in it along with thirty two Lithuanian institutions.

The exposition is very colourful and diverse. Students from three age groups (7–10 years, 11–14 years, 15–18 years) interpreted the theme of the competition in interesting and different ways. The exhibition contains both functional and sculptural ceramic objects and compositions. Mainly human and animal figures are dominating in the artworks of young pupils. A few compositions are influenced by constructivism. Some students from several schools combined clay and other materials such as metal, wood, textiles in their creations.

Fifteen participants of one hundred forty five other participants were awarded the main prizes. More than ten pupils got special prizes by Utena Museum of Regional Studies, Vilnius Academy of Arts and the chairman of the Jury Rūta Šipalytė.

2018 metai
KERAMIKOS KONKURSAS „KITAS 100“ 
RĖMĖJAI
Lietuvos dailininkų sąjungos leidykla „ARTSERIA“, leidykla „Tyto alba“.
Vertinimo komisijos pirmininkas Gvidas Raudonius 
Vertinimo protokolas
SĄLYGOS

Konkursas skirtas 2018 metams – valstybės atkūrimo šimtmečiui.
Valstybės atkūrimo šimtmečio akivaizdoje praeitis suvokiama ne tik kaip priežastis iškilmingai paminėti svarbią sukaktį, bet ir kaip paskata susimąstyti apie tai, kokius svarbiausius tikslus keliame sau artėjant naujam – antrajam Šimtmečiui.
Šiandienos herojus yra kiekvienas Lietuvą kuriantis žmogus – aktyvus XXI amžiaus Lietuvos kūrėjas, suvokiantis, kad nuo jo kasdienių pastangų priklauso ne tik dabartis, bet ir būsimi Lietuvos valstybės ir tautos istorijos įvykiai.
Tad kurkite kitą valstybės šimtmetį

2017 metai

Šių metų tarptautinio keramikos konkurso tema „Mano totemas"

Laureatų apdovanojimo akimirkos
Konkurso sąlygos

TOTEMAS

Totemas yra grupę vienijantis simbolis. Jo ženklas turi apsauginę funkciją ir laikomas giminės, genties pradininku, bendruomenę vienijančia jėga.
Jis įsivaizduojamas kaip gamtos stichija (vėjas, saulė, vanduo, perkūnas), gyvūnas, augalas ar jo vaisius.
Totemais gali būti įvairiausi gyvūnai, išnykusios jų rūšys ir mistinės būtybės, jie įamžinami stulpuose, skulptūrose ir kitomis formomis.
Visi turi vieną pagrindinį totemą, lydintį nuo gimimo iki mirties, įvairiose tradicijose vadinamągyvūnu  vedliu ar asmeniniu totemu.
Be pagrindinio totemo, mus lydi ir kiti totemai, kurie gali nurodyti kelią, saugoti, gydyti ar mokyti.

2016 metai

2015 metai

Aitvaras – lietuvių pagoniško panteono dieviška būtybė, atmosferos, vandens, ypač debesų, saugotojas, turintis ryšį su žeme ir jos turtais.

Šiemet Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro organizuoto keramikos konkurso tema buvo „Mano kiemo aitvaras“. 

Pasak vertinimo komisijos nario skulptoriaus, LDS nario, VDA doc. Arvydo Ališankos, keramikos darbuose, pristatytuose konkursui, įžiūrimas gausus paskutiniųjų metų kūrybinis derlius. „Darbų įvairovė mitologinių įvaizdžių tema, improvizacijos, meninės raiškos priemonės atspindi jaunojo kūrėjo savęs suvokimą dabarties laike. Mokiniai domisi mitologijos, kaip vaizduotės suaktyvinimo sprendimais, aktualizuoja jaunatviško žaismingumo įkūnijimą keramikos medžiagoje. Pastebimas I ir II grupių, jaunesniųjų mokinių kūrybinis aktyvumas“, – sakė vertinimo komisijos narys.

„Džiugu, kad vykstant kasmetiniam renginiui – keramikos konkursui – įsijungia mokyklos iš tolimesnių Lietuvos kampelių. Auginami talentingi kūrėjai. Labai gerai, kad konkursas turi temą, tuomet ji sprendžiama originaliai, naudojant molį, glazūravimą ir įvedant kitas medžiagas: metalą, virvę. Kiekvienas autorius savitai sprendžia užduotą temą ir išmoningai įvykdo medžiagoje – molyje“, – džiaugėsi vertinimo komisijos pirmininkė keramikė, LDS narė, VDA doc. Ona Petkevičiūtė.
Konkurse dalyvavo 157 mokiniai iš Lietuvos bendrojo ir neformaliojo ugdymo mokyklų. Iš trijų amžiaus grupių buvo atrinkta 15 geriausiai atskleidusių konkurso temą darbų, po penkis darbus iš kiekvienos amžiaus grupės. 

Jų autoriai ir juos paruošę mokytojai kovo 21 dieną  Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centre buvo apdovanoti Centro diplomais, padėkos raštais, Vilniaus dailės akademijos Keramikos katedros padėkos raštais bei rėmėjų atminimo dovanėlėmis. 

Ne vienas kalbintas laurėtas prisipažino ateityje svajojantis tapti keramiku. O mokinius paruošę mokytojai nesiliovė džiūgavę su kokiu entuziazmu ir įkvėpimu vaikai kūrė savo darbus. Tai dar kartą parodo koks prasmingas ir svarbus yra šis konkursas.

Renginio metu dalyviams koncertavo Vilniaus Žemynos progimnazijos „Virvytės“ folkloro ansamblis (vadovė Eglė Šavdianė). 

2014 metai

Konkursą organizuoja Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras.

Apdovanoti keramikos konkurso, skirto Teatro metams, laimėtojai

„Teatras – gyvenimo veidrodis“ – ši garsiojo dramaturgo Viljamo Šekspyro frazė tapo pagrindine Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro organizuoto keramikos konkurso, skirto Teatro metams, kūrybine ašimi. Konkurso dalyviai savo darbuose bandė perteikti šekspyriškąją gyvenimo ir teatro sankirtos idėją. Konkurse dalyvavo 174 mokiniai iš 43 Lietuvos bendrojo ir neformaliojo ugdymo mokyklų. 

Darbų konkursui pateikta pačių įvairiausių. Jaunieji keramikai bandė vizualizuoti teatro istoriją, interpretavo literatūros kūrinius, reflektavo šiuolaikinių režisierių kūrybą, konceptualiai pažvelgė į teatro magiją ir kasdienybę. Molyje atgimė ir spektaklių personažai, ir originalios įsivaizduojamos būtybės, ir scenografijos detalės. Įvairi buvo ir darbų nuotaika: nuo hamletiško egzistencializmo iki nuotaikingo žvilgsnio į aktorius ir teatro užkulisius. 

Pasak vertinimo komisijos narės Vilniaus dailės akademijos Keramikos katedros dėstytojos Rasos Gecevičienės, labiausiai džiugino konkurso dalyvių nuoširdumas. „Konkursui pateikta daug įdomių darbų, kur vizualizuoti ir klasikiniai literatūros kūriniai, ir spektakliai. Visų pirma, vertinome darbo idėją, autorių gebėjimą interpretuoti konkurso temą, na ir žinoma, techninį atlikimą. Bet galiu atskleisti, kad komisiją labiausiai papirko nuoširdūs, originalūs darbai. Buvo darbų, kurie tikrai nustebino šiuolaikinėmis koncepcijomis, požiūriu ir ekspresyvumu. Iš kai kurių galėtų pasimokyti net studentai. Smagu, kad mokiniai domisi ne tik keramika, bet ir kitomis meno sritimis, tai šiame konkurse matosi labai akivaizdžiai“, –  sakė keramikos pedagogė. 

Komisija atrinko 15 darbų, geriausiai atskleidusių konkurso temą. Jų autoriai kovo 29 d. buvo apdovanoti Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centre. Dar 7 darbų autoriams įteikti specialieji Vilniaus dailės akademijos Keramikos katedros įsteigti prizai ir padėkos raštai. 

Į apdovanojimo šventę atvykusius mokinius bei juos lydinčius mokytojus, tėvelius sveikino pantomimos teatras „A“ iš Klaipėdos, Vilniaus Balio Dvariono dešimtmetės muzikos mokyklos mokiniai ir mokytojai, renginį vedė Lietuvos Edukologijos Universiteto Ugdymo mokslų fakulteto teatro ir kino pedagogikos II kurso studentai. 

Akimirkos