Nanodalelės ir jų dariniai pasižymi kitokiomis savybėmis nei makropasaulio objektai. Dėl mažo dalelių dydžio iš jų sudarytos medžiagos pasižymi geresnėmis fizinėmis, biologinėmis, cheminėmis savybėmis. Kuriant įvairias technologijas, nanodalelės padidina efektyvumą, patvarumą, pagreitina procesus.
Gamtoje medžiagų funkcijos yra labai specifinės, jos priklauso nuo subtilių medžiagas sudarančių molekulių̨ suprastruktūrų (nanostruktūrų). Jeigu pakeistume šias struktūras, gautume medžiagas su naujomis funkcijomis. Tokia ir yra pagrindinė nanotechnologijų koncepcija – keisdami medžiagų̨ molekulių sąrangą, kuriame naujas medžiagas su naujomis funkcijomis.
Edukacinės programos metu mokiniai sužinos, kad gamtoje egzistuoja natūralios iš nanodalelių sudarytos medžiagos (pavyzdžiui, želatina ir pan.) ir patys jas atras. Tirdami šviesos sąveiką su koloidais, galės netiesiogiai įrodyti, kad natūraliose medžiagose yra nanodalelių.
Edukacinės programos trukmė: 1,5 val.
Darbas skirtas 7–10 klasių mokiniams.
Grupės dydis: 12–20 mokinių.
Kaina vienam mokiniui: 5 Eur.
Daugiau informacijos: tel. 8 5 230 04 93 ir el. paštu JT@lmnsc.lt