Į pagrindinį turinį 
  
 
Lapkričio 26 d. Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centre vyko tradicinė jaunųjų astronomų viktorina „Po žvaigždėtu dangum“. Iš gausaus būrio norinčių dalyvauti viktorinoje buvo atrinkta 70 mokinių iš Jonavos, Marijampolės, Molėtų, Palangos, Prienų, Šiaulių, Utenos, Vilniaus mokyklų bei Šiaulių techninės kūrybos ir Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centrų.

Atsitiktine tvarka mokiniai buvo suskirstyti į 10 komandų, pavadintų Lietuvoje nenusileidžiančių žvaigždynų lotyniškais vardais. Kiekvieną komandą sudarė 7–12 klasių mokiniai iš įvairių Lietuvos mokyklų. 

Viktorinoje mokiniams buvo pateikta 10 komandinių ir asmeninių užduočių komplektų. Užduotims atlikti reikėjo ne tik teorinių astronomijos, fizikos, matematikos žinių, bet ir kūrybiškumo, darnaus komandinio darbo.

Užduotys buvo labai įvairios –  žvaigždėlapyje reikėjo įvardinti Lietuvoje nenusileidžiančius žvaigždynus ir užrašyti jų lotyniškas santrumpas; pademonstruoti gebėjimą naudotis sukamuoju žvaigždėlapiu (planisfera); pagal nuotraukas nustatyti kosminius objektus; išspręsti astronominį kryžiažodį ar uždavinį; atsakyti į vairių sričių klausimus ir kitokios linksmos kūrybinės užduotys. 

Užduočių atlikimą vertino: dr. Ieva Šablevičiūtė-Visockienė, Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras; dr. Laurynas Pašakarnis, UAB „Thermo Fisher Scientific Baltics“; Romas Davidonis, VU Molėtų astronomijos observatorija; Justinas Turčak, Vilniaus universitetas; Karolis Markauskas, UAB Nanoavionics; Martynas Lukas Šliažas, Vilniaus universitetas; Justas Balčiauskas, Kauno technologijos universitetas; Ignas Juodžbalis, Mančesterio universitetas; Artūras Žukovskij, UAB Quadigi.

Surinkusi 129,5 taškų pirmąją vietą pelnė komanda, pasivadinusi Žirafos žvaigždyno lotynišku vardu „Camelopardalis“. Antroji vieta atiteko „Ursa Minor“ (Mažųjų Grįžulo Ratų žvaigždynas)  komandai, surinkusiai 117 taškų. Trečiąją vietą su 116,5 taškų laimėjo „Lacerta“ (Driežo žvaigždynas) komanda. 
Laimėtojams  įteikti diplomai, medaliai ir organizatorių bei rėmėjų prizai. 

Kol mokiniai sprendė viktorinos užduotis, mokytojai dalyvavo seminare „Nuo mėgėjiškų stebėjimų iki ateities matavimų galimybių modelių“.

V. Jankaus nuotraukos