Lt | En
  
     
   

Praėjusią savaitę linksmai praūžė keturias dienas trukę Baltijos jūros projekto ir GLOBE programos vasaros mokymai-stovykla. Šis renginys vyko Dzūkijos nacionalinio parko Gamtos mokykloje, Marcinkonyse. Stovykloje dalyvavo beveik 30 mokinių ir mokytojų iš įvairių Lietuvos mokyklų.

Šių mokymų-stovyklos tikslą ir prasmę atspindi renginio pavadinimas – „Auginkime mokslininką gamtinėje aplinkoje!“. Stovyklos veiklos buvo orientuotos į mokinių gamtamokslinį ugdymą, organizuoti žygiai ir ekskursijos po Dzūkijos nacionalinį parką: Čepkelių raistą, pelkę „Meškos šikna“, Dorupio bei Grūdos upių pakrantes. Mokiniai kartu su mokytojais bei Dzūkijos nacionalinio parko geografu Gintautu Kibirkščiu matavo upelių debitą, vandens pH, ištirpusių mineralų koncentraciją, vertino upių vandens kokybę ir būklę. Čepkelių raistas jauniesiems mokslininkams paliko neišdildomų įspūdžių – daugeliui jų pirmąkart pasitaikė proga pabuvoti pelkėje.

Grįžę iš žygių stovyklos dalyviai turėjo galimybę laboratorijos sąlygomis patyrinėti gamtoje susirinktą medžiagą – binokuliaru bei mikroskopais stebėjo durpių struktūrą, smėlio frakcijas, zooplanktoną, samanų ląsteles bei grybų sporas.

Vėliau jaunieji tyrėjai savo žinias ir gabumus išbandė protų mūšyje, kurio pagrindinė tema buvo gamtos ir aplinkos tyrimai, dalyvavo orientaciniame žygyje.

Viena iš mokymų-stovyklos potemių buvo darnus vystymasis. Jau pirmąją stovyklos dieną dalyviai buvo supažindinti su 17 darnaus vystymosi tikslų, numatytų Jungtinių Tautų darnaus vystymosi darbotvarkėje iki 2030 metų. Viso renginio metu mokiniai ir mokytojai pildė sąrašą tikslų, kuriuos jie siekė įgyvendinti stovykloje ar per ateinančius mokslo metus.

Stovyklos metu Baltijos jūros projekte ir GLOBE programoje dalyvavusios mokyklos pristatė savo metines veiklas, išsakė įvairius pastebėjimus bei siūlymus, ko reikėtų, kad  projektų įgyvendinimas Lietuvoje būtų dar efektyvesnis.

Nuotraukos


 

Julija Fediajevaitė
Baltijos jūros projekto ir GLOBE programos koordinatorė
LMNŠC Gamtinio ir ekologinio skyriaus metodininkė