Į pagrindinį turinį 
  
 

Spalio 14 d. Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras kartu su Vilniaus universiteto botanikos sodu, surengė tarptautinę edukacinių erdvių konferenciją „Biologinė įvairovė ir menas: mokyklų edukacinių erdvių galimybės“. Konferencijos tema – mokyklų edukacinių erdvių bei gamtinių meninės raiškos elementų kūrybinis pritaikymas, dalykinių jungčių paieška ir panaudojimas. Vilniaus universiteto botanikos sodas į renginį sukvietė virš 120 edukacinių erdvių kūrėjų iš visos Lietuvos ugdymo įstaigų. Daugumos dalyvių mokyklos šiais metais dalyvavo nacionaliniame Mokyklų edukacinių erdvių konkurso etape.

Organizatorių vardu konferencijos dalyvius pasveikino Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro l. e. direktoriaus pareigas Gitana Viganauskienė ir VU botanikos sodo Komunikacijos ir paslaugų skyriaus vadovė Aida V. Dobkevičiūtė.

Konferencijoje dalyviai susipažino su naujausiomis tendencijomis, idėjomis ir siūlymais, kaip kurti mokyklų edukacines erdves bei kokiais inovatyviais metodais skatinti vaikų kūrybiškumą ir gamtos pažinimą.

Mokslininkas, edukologas, Vilniaus lopšelio-darželio „Jurginėlis“ direktorius dr. Sergejus Neifachas kartu su Leonu Kleniausku, darželio STEAM laboratorijos vadovu, pristatė savo sukauptas patirtis ir inovacijas.

Tarptautinės organizacijos InSEA (The International Society for Education through Art) valdybos narė Dr. Patsey Bodkin pristatė draugijos veiklas ir patirtis.

Tarptautinio projekto ABCDE kūrybinių dirbtuvių ir jų rezultatų pritaikymu ugdyme pasidalino švietimo specialistai iš Islandijos, Airijos ir Lietuvos. O projekto ABCDE vadovė Ásthildur B. Jónsdóttir pristatė pirmuosius projekto rezultatus pranešime „Menininkai ir botanikos sodai – ugdymo inovacijų kūrimas ir plėtra“.

Apie augalų ir žmogaus ryšį papasakojo botanikė, VU Gyvybės mokslų centro Biomokslų instituto mokslininkė ir dėstytoja dr. Radvilė Rimgailė-Voicik.

Kas yra fitografija ir kaip ji gali būti naudojama šiuolaikinės edukacijos procese supažindino menininkė, Vilniaus fotografijos meno centro vadovė Dovilė Dagienė.

Dalyviai iš 16 Lietuvos mokyklų ir darželių ne tik stebėjo konferenciją, bet ir pristatė savo patirtį bei idėjas stendiniuose pranešimuose. Juose atsispindėjo originalūs sumanymai ir praktinės patirtys, kaip vidaus ir lauko edukacines erdves padaryti naudingas ir patrauklias įvairaus amžiaus vaikams ir sėkmingai jas pritaikyti ugdymo procese. Dalyvių stendinius pranešimus pakomentavo Vilniaus miesto savivaldybės ekologė dr. Ona Motiejūnaitė.

Konferencijos pabaigoje buvo apdovanotos Mokyklų edukacinių erdvių 2022 metų konkurso nugalėtojos. Trims dešimtims mokyklų buvo įteiktos nugalėtojų lentelės ir dovanos. Dar penkios ugdymo įstaigos, kurios šiais metais nepateko tarp nugalėtojų, bet išsiskyrė originalumu, savitumu, taip pat buvo paminėtos ir apdovanotos.

Renginį inicijavo – Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, organizavo – Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras ir Vilniaus universiteto botanikos sodas.