Į pagrindinį turinį 
  
 
Gruodžio 7–8 dienomis Birštone vyko Lietuvos neformaliojo švietimo agentūros kartu su Švietimo, mokslo ir sporto ministerija organizuota konferencija „Neformalusis švietimas: kas būtų, jei jo nebūtų?“. 

Daugiau nei 120 dalyvių – savivaldybių darbuotojų, atsakingų už neformalųjį švietimą, iš visos Lietuvos susirinko atkreipti dėmesį į neformaliojo vaikų švietimo svarbą ir reikšmę bei aptarti priemones ir strategijas siekiant pažangos. 

Susirinkusiuosius pasveikino Lietuvos neformaliojo švietimo agentūros direktorius Valdas Jankauskas, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Mokymosi visą gyvenimą departamento direktorius Julius Jakučinskas ir  Birštono savivaldybės vicemeras Vytas Kederys. 

Vaikščiojantis vadovėlis niekam nebereikalingas 

Konferencijoje daug dėmesio buvo skiriama neformaliojo švietimo ateities prognozėms: koks jis bus ir kokia švietimo padėtis bus po metų ar po dešimties. 

 Savo įžvalgomis apie neformalųjį švietimą ir numatomus pokyčius pasidalino „Nextury Ventures“ įkūrėjas Ilja Laurs. Jo pranešime teigiama, kad ateityje vis labiau bus vertinami minkštieji įgūdžiai, o neformaliojo švietimo veikla taps svarbia švietimo sistemos dalimi.  

 Šiandieninėje darbo rinkoje koncepcija „vaikščiojantis vadovėlis“ nėra tinkama, kalbant apie idealų darbuotoją. Visuomenės pokyčiai krypsta link vertinimų: kaip žmogus geba bendrauti, prisitaikyti ir augti tiek asmeniškai, tiek darbo aplinkoje. Todėl didelis dėmesys turi būti skiriamas komunikacijai ir pasiūlymams, kurių tikslas – skatinti asmeninius gebėjimus tobulinti. 

Ugdo savybes, kurių reikia realiame gyvenime 

 Renginio metu ne kartą buvo pabrėžta neformaliojo švietimo svarba. Tai akcentavo dauguma lektorių. Prof. Palmira Jucevičienė savo pranešime išdėstė, kad neformalusis švietimas yra tarpininkas tarp formalaus ir informalaus (mokymosi visą gyvenimą). Pasak jos, formalusis švietimas yra reglamentuotas, o neformalusis – pilnas laisvės ir lankstumo. „Neformalusis švietimas ugdo pilnavertį, nuolat besimokantį žmogų, kuris linkęs augti  ir kasdien įgyti vis naujų kompetencijų. Be to, tokiu būdu kompensuojamos formaliojo švietimo spragos“, – apibendrino profesorė. 

 Panašiomis įžvalgomis savo pranešime dalijosi ir Aurelija Žilionytė iš „bit&Byte“ akademijos. „Būna, ateina būsimas mentorius, kuris mokys vaikus. Jis yra savo srities specialistas, tačiau jis nenustoja mokytis net ir tokių dalykų kaip žmogiškieji įgūdžiai. Tokios savybės kaip smalsumas, lankstumas, kūrybingumas yra labai svarbios ir reikalingos. Jas, žinoma, kuo puikiausiai gali ugdyti neformalusis švietimas“, – kalbėjo A. Žilionytė. 

Laimė yra tuomet, kai iš ryto noriu eiti į darbą, o po darbo noriu eiti namo 
 
Kaip prisiminti apie darbuotojų psichinę būklę ir suprasti komandinio darbo neigiamas pasekmes, siūlė doc. dr. Eugenijus Laurinaitis, VU partnerystės profesorius, gydytojas psichiatras, psichoterapeutas.  „Mūsų smegenys yra sukurtos numatyti sprendimų pasekmes ir orientuojasi į išgyvenimą, siekdamos sumažinti nesaugumą“, – pabrėžė specialistas. Jis taip pat pažymėjo, kad pasitikėjimas organizacijoje yra išties esminis elementas, būtina su kolektyvu aptarti tai, kas jam yra nauja ir netikėta. 

 Dvi dienas trukusio renginio diskusijos rodo, kad ugdymo sistema jau nebeįsivaizduojama be neformaliojo švietimo. Jis yra ne tik popamokinė veikla, bet ir gyvenimui reikalingų įgūdžių mokykla. 

 Konferencijos pranešimai: 

Ilja Laurs, „Nextury Ventures“ įkūrėjas, valdybos pirmininkas   

Kaip pralenkti save? 
Vaidotas Žala, Dakaro ralio lenktynininkas 
Prof. habil. dr. Palmira Jucevičienė, KTU profesorė-emeritė, Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijos valdybos narė, Mokymosi visą gyvenimą tinklo vadovė     

Lina Stubrienė, UAB „Karjeros kelias”, Spotiself.lt 

Justinas Volungevičius, The Necessary Teacher Training College, komunikacijos vadovas 
Aurelija Žilionytė, „bit&Byte” akademijos mentorių-mokytojų vedlė ir mokymosi vadovė 
Valdas Jankauskas, Lietuvos neformaliojo švietimo agentūros direktorius  
Tomas Pūtys, LR švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Neformalaus švietimo skyriaus vedėjas  
Prof. dr. Natalja Istomina, Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto Sveikatos mokslų instituto direktorė 

Doc. dr. Eugenijus Laurinaitis, VU partnerystės profesorius, gydytojas psichiatras, psichoterapeutas 

Julija Glinskė, Laisvosios mokyklos modelio „Forvardas” bendrakūrėja ir ugdymo vadovė 

Kastytis Stankevičius, Neformaliojo švietimo mokytojas, Utenos kūno kultūros mokytojų asociacijos vadovas 

Rūta Girdzijauskienė, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos profesorė, Lietuvos muzikos mokytojų asociacijos prezidentė  

Nėra negabių vaikų! Kaip padėti vaikams tapti sėkmingais?
Jūratė Bortkevičienė, psichologė, UAB „Galimybių Arsenalas“ direktorė 
Dainius Baltrušaitis, UAB Confinn vadovas, psichologas  

Konferencijos programa