Į pagrindinį turinį 
  
 
Šiais metais puikiai startavęs konkursas baigėsi. Džiugu, kad mokytojai ir mokiniai įsitraukė į gyvosios gamtos pažinimo procesą naudodami šiuolaikines informacines technologijas. Dalyvauti buvo paprasta ir įdomu. Klasių, būrelių draugai ar pavieniai mokiniai kartu su vadovais  – mokytojais – keliavo į gamtą atlikti organizmų (paukščių, varliagyvių, roplių, žinduolių, augalų, kerpių, grybų ir) stebėjimų. Stebėjimai buvo atliekami įvairiose Lietuvos vietose.  

Iš viso iNaturalist platformoje užsiregistravo 43 dalyviai (vadovai, kurie kuruoja mokinių klases, ir pavieniai stebėtojai). Buvo atlikta daugiau nei 600 stebėjimų. Daug kitų dalyvių dėl techninių niuansų registravosi bendroje sistemoje, tad sunku įvertinti tikslų stebėjimų skaičių. Akivaizdu, kad šis konkursas sulaukė didelio ne tik mokytojų ir mokinių, bet ir visuomenės dėmesio. Konkursas „Išmaniosios technologijos gamtoje“ buvo pristatomas konferencijose, seminaruose, viešose paskaitose, mokymuose.

Lapkričio 30 d. specialiai šiam konkursui buvo suorganizuotas kvalifikacijos tobulinimo seminaras ir konkurso baigiamasis renginys „Išmaniųjų technologijų pritaikymas gamtos mokslų pamokose. iNaturalist mobilioji programėlė ir mokytojui, ir mokiniui“.

Pranešėjai (VU studentas Tomas Pocius, ir Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazijos mokinys Tadas Gružinskas) dalinosi naudojant mobiliąją programėlę įgyta nauja, įdomia patirtimi. Projekto koordinatorius Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro (LMNŠC) gamtinio ir ekologinio ugdymo skyriaus metodininkas Gediminas Petkus ir LMNŠC gamtinio ir ekologinio ugdymo skyriaus vedėjas Almantas Kulbis dalyviams papasakojo, kuo programėlė naudinga mokymuisi mokykloje, kaip galima pritaikyti išmaniąsias technologijas mokymosi procese tiriant aplinką mokykloje ar už jos ribų. Mokytojai išmoko fiksuoti ir pateikti organizmus gamtininkų, mokslininkų bendruomenei. Teorinėje dalyje dr. Jurga Motiejūnaitė, Gamtos tyrimų centro, botanikos instituto mikologijos laboratorijos vyriausioji mokslo darbuotoja dalyvius supažindino su kerpėmis, grybais jų biologija ir svarba ekosistemai, mokė juos pažinti konkrečioje vietovėje. Praktinėje dalyje dalyviai mokėsi atpažinti ne tik kerpes ir grybus, bet ir samanas, augalus, paukščius ir jų radavietes užfiksuoti mobiliais prietaisais, naudojant programėlę iNaturalist. 

Paveikslėlis
Paveikslėlis









Gedimino Petkaus nuotraukos

Konkurso aktyviausieji

Aktyviausiai šiame projekte dalyvavo Šiaulių Rėkyvos progimnazija  ir Vilkaviškio vaikų ir jaunimo centras. Šiaulių Rėkyvos progimnazijos mokytoja Irma Radvilė kartu su 33 mokiniais stebėjimus atliko Rėkyvos progimnazijos teritorijoje. Iš viso stebėti 497 gyvieji organizmai, savarankiškai identifikuotos 156 rūšys. 50 rūšių padėjo identifikuoti iNaturalist bendruomenė (gamtininkai, mokslininkai). Vilkaviškio vaikų ir jaunimo centro mokytoja Aira Lažauninkienė kartu su 39 mokiniais stebėjimus atliko Kuršių nerijos, Dzūkijos nacionaliniuose parkuose, Pajūrio,  Tytuvėnų,  Vištyčio, Pagramančio, Aukštadvario regioniniuose parkuose. Iš viso stebėjo 81 gyvuosius organizmus, savarankiškai identifikavo 25 rūšis. 24 rūšis padėjo identifikuoti iNaturalist bendruomenė.

Paveikslėlis 
Šiaulių Rėkyvos progimnazijos mokytojos Irmos Radvilės ir mokinių stebėjimo teritorija. Google maps nuotrauka

Paveikslėlis
Mokytojos Airos Lažauninkienės ir mokinių stebėjimo vietos. Google maps nuotrauka

Ne vien klasės dalyvavo stebėjimuose, bet ir pavieniai mokiniai. Geriausiai pasirodė Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazijos mokinys Tadas Gružinskas. Tadas savarankiškai stebėjo 99 gyvuosius organizmus iš jų 35 atpažino savarankiškai. 24 rūšis padėjo identifikuoti iNaturalist bendruomenė. Stebėjimus Tadas atliko Vilniaus miesto Pavilnių regioniniame parke.

Paveikslėlis
Tado Gružinsko atliktų stebėjimų vietos. Google maps nuotrauka

Apie konkursą >>>