Rugpjūčio 12–15 d. Turku, Suomijoje, vyko 13–asis Europos „Science on Stage 2024“ festivalis, kuriame kūrybingiausiomis STEM ugdymo idėjomis dalinosi 450 pradinių, pagrindinių ir vidurinių mokyklų mokytojų iš visos Europos.
Keistis geriausiomis STEAM ugdymo koncepcijomis šiemet Turku susirinko mokytojai ne tik iš visos Europos, bet ir Turkijos, Kazachstano, Kanados, Jordanijos. Iš viso festivalyje dalyvavo delegacijos daugiau nei iš 30 šalių.
Savo novatoriškiausias STEM idėjas, paremtas tyrinėjimu grįstais ugdymo metodais, festivalio dalyviai pristatė šiose kategorijose:
• STEM mažiesiems: projektai, skirti vaikams iki 10 metų.
• STEM švietimas darniam vystymuisi: projektai, padedantys įgyvendinti ir pasiekti 17 tvaraus vystymosi tikslų.
• Skaitmeninės technologijos STEM švietime: programavimo, skaitmeninio švietimo, IKT, duomenų apdorojimo, dirbtinio intelekto, virtualios realybės ir kt. projektai.
• STEM ugdymo įvairovė: projektai, atspindintys mūsų visuomenės heterogeniškumą ir įvairovę, pvz., mokymo metodus, įtraukiančius skirtingų mokymosi lygių ar kultūrinių sluoksnių mokinius.
• STEAM švietime: projektai, jungiantys gamtos mokslus su kitomis disciplinomis, – pvz., gamtos mokslus, technologijas, inžineriją ar matematiką, – su menais, muzika, sportu, istorija ir kt.
• Mažai kainuojantys STEM švietimo eksperimentai: projektai, kurių įgyvendinimui nereikia ypatingų priemonių ar jie kainuoja mažai.
Ką pristatė Lietuva
Mūsų šaliai šių metų festivalyje atstovavo septyni mokytojai, 2023 m. laimėję Lietuvos neformaliojo švietimo agentūros, Nacionalinio „Science on Stage“ komiteto ir Nacionalinės švietimo agentūros organizuotą
„Science on Stage Lithuania 2023“ konkursą.
Lietuvos delegacija „Science on Stage 2024“ pristatė keturis STEM projektus šiose kategorijose:
• STEAM švietime. Inga Hokušienė (Šeduvos gimnazija), projektas „Tyliau“.
• STEM ugdymo įvairovė. Jurgita Badaraitė ir Inga Tavoraitė (Vilniaus Gedimino technikos universiteto inžinerijos licėjus, pradinio ugdymo skyrius), projektas „STEAM šiaudinių sodų geometrijoje“.
Sigita Kaminskienė ir Rasa Kazlauskienė (Vilniaus Žemynos gimnazija), projektas „Kūrybinės kalbos verslas mokyklos kontekste: liaudies kūrybos (pasakų) iliustracijos“.
Roma Pociūtė ir Viktorija Šamrina (Klaipėdos Vydūno gimnazija), projektas –„Kavos tirščių prikėlimas antram gyvenimui“.
Lietuvos delegacija jau rugsėjo mėnesį visus norinčius pakvies į „Science on Stage Festival 2024“ sklaidos renginį, kuriame pasidalins savo projektais, įgyta patirtimi ir labiausiai patikusiomis STEM ugdymo idėjomis. Renginys vyks nuotoliniu būdu.
Visus festivaliui pateiktus projektus galima pažiūrėti plakatų galerijoje.
Apdovanojimo ceremoniją galite peržiūrėti čia.
Nacionalinis konkursas, kurio nugalėtojai bus deleguojami į tarptautinį „Science on Stage Festival 2026“ renginį, bus organizuojamas 2025 m. rudenį.
Apie „Science on Stage“ :
Festivalis „Science on Stage“ vyksta kas dvejus metus vis kitoje šalyje.
Šalys, dalyvaujančios „Science on Stage Europe“ asociacijos veikloje, organizuoja nacionalinius konkursus, kurių metu atrenka geriausius STEM projektus ir suformuoja nacionalinę delegaciją, kuri ir atstovauja šalį festivalyje.
Lietuva turi galimybę į festivalį deleguoti keturių projektų autorius.
Plačiau apie „Science on Stage Festival 2024“ skaitykite čia.
Naujausi „Science on Stage” ištekliai:
Daugiau „Science on Stage Europe” asociacijos parengtos mokymo medžiagos rasite čia.