Į pagrindinį turinį 
  
 
Lapkričio 26 d. Rygoje, Latvijoje, vykusiuose Baltijos tvarumo apdovanojimuose („Baltic Sustainability Awards“) LINEŠA sukurta darbotvarkė „Tvari mokykla 2030“ pateko tarp finalininkų socialinių iniciatyvų kategorijoje.

Baltijos tvarumo apdovanojimai („Baltic SustainabilityAwards“) – tarptautinis renginys, kurio metu kasmet įvertinami Baltijos valstybėse vykstantys pokyčiai ir iniciatyvos tvarumo link

Tai vienas didžiausių ir svarbiausių tvaresnio verslo lyderius, žaliųjų technologijų startuolius, pokyčių kūrėjus suburiančių renginių Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje.

Šiemetiniuose apdovanojimuose LINEŠA koordinuojama darbotvarkė „Tvari mokykla 2030“ pateko tarp trijų finalininkų socialinių iniciatyvų kategorijoje.

Šioje kategorijoje varžėsi reikšmingus socialinius pokyčius skatinantys inovatyvūs projektai, kuriais sprendžiami visuomenei kylantys iššūkiai ir skatinamos tvarios bendruomenės.

Paveikslėlis
Almantas Kulbis, Valdas Jankauskas

„Tvarumas švietime negali atsilikti nuo bendrų pokyčių skirtingose visuomenės gyvenimo ir raidos srityse. Tvarūs pokyčiai mokyklose nuo idėjos tampa realybe. Džiaugiamės, kad LINEŠA prieš metus pradėta įgyvendinti darbotvarkė „Tvari mokykla 2030“ tapo tvarių pokyčių švietime katalizatoriumi. Tai, kad patekome tarp trijų geriausių, rodo, jog esame vieni regiono lyderių  šioje srityje“, – sako apdovanojimų renginyje dalyvavęs LINEŠA direktorius Valdas Jankauskas.

LINEŠA Tvarumo plėtros skyriaus vadovas Almantas Kulbis džiaugiasi renginio metu bendraujant su skirtingų sričių tvarumo inovatoriais ir partneriais pastebėtu holistiniu požiūriu į tvarius pokyčius. 

 „Tvarumas ne tik saugo planetą. Jo esmė – keisti kasdienius vartojimo įpročius, vertybes, pasirinkimus.  Tiek apdovanojimų finalininkai, tiek forumo pranešėjai artina tvarumą prie kiekvieno žmogaus. Mūsų pasiekimai įgyvendinant darbotvarkę „Tvari mokykla 2030“ – tik didelio darbo pradžia, o tai, kad esame matomi ir pastebimi, skatina atsakingai tęsti pradėtus darbus“, – dėsto A. Kulbis.  

Unikalus ir inovatyvus modelis 

Pasak A. Kulbio, tarptautinis „Tvarios mokyklos 2030“ pripažinimas – gera proga darkart pakalbėti apie šios LINEŠA sukurtos darbotvarkės unikalumą ir inovatyvumą. 

„Mūsų sukurtas modelis unikalus tuo, kad laikosi visapusiško ir visaapimančio požiūrio į tvarumo principus ir padeda mokyklai įsivertinti pagal skirtingus kriterijus –nuo infrastruktūros būklės iki santykių tarp bendruomenės narių“, – teigia A. Kulbis.  

Šiemetinių Baltijos tvarumo apdovanojimų finalistus atrinko tarptautinė komisija, sudaryta daugiau kaip iš 80–ies narių. 

Apdovanojimai įteikti 12–oje skirtingų kategorijų: maisto inovacijų, energetikos technologijų, miestų plėtros, žiedinės ekonomikos, biologinės įvairovės ir jos apsaugos, transporto ir judumo, atsinaujinančio žemės ūkio ir kt. 

Lapkričio 26– 27 d. Rygoje vykusiuose Baltijos tvarumo apdovanojimuose ir Baltijos tvarumo lyderių forume dalyvavo apie 700 ekspertų – verslo lyderių, sprendimų priėmėjų, nevyriausybinių organizacijų iniciatyvų kūrėjų, unikalių #greentech sprendimais grįstų startuolių atstovų. 

Svarbiausia renginio idėja – paskatinti tvariuspokyčius versle, nevyriausybinėse organizacijose ir viešosiose institucijose, tokiose srityse kaip atsinaujinanti energija, pakartotinis išteklių naudojimas, mobilumas, tvarios tiekimo grandinės ir socialinis verslumas, taip pat inovacijas įmonėms ir startuoliams, dirbantiems su #greentech sprendimais, bei pokyčių kūrėjų (Changemakers) iniciatyvas.

Apie „Tvari mokykla 2030“

Darbotvarkė „Tvari mokykla 2030“ skirta Jungtinių Tautų Darnaus vystymosi darbotvarkės iki 2030 metų įgyvendinimui Lietuvos mokyklose.

Tai priemonių sistema konkretiems veiksmams ir pokyčiams, įgalinantiems mokyklų bendruomenes tiesiogiai prisidėti prie darnaus vystymosi tikslų ir uždavinių įgyvendinimo.  

48–ios iš 60–ies Lietuvos savivaldybių prisijungė prie darbotvarkės „Tvari mokykla 2030“. Siekiama, kad iki 2030 m. visos Lietuvos mokyklos taptų tvarios arba žengtų tvarumo keliu. 

Mokiniai tvarumo iniciatyvų įgyvendinimą daugiausiai pajustų per infrastruktūros pokyčius, vis daugiau tvarumo temų atsiras ir ugdymo turinyje.