Lt | En
  
     
   

Liepos 10–12 dienomis Klaipėdoje ir Kuršių Nerijoje vyko stovykla, skirta GLOBE programos ir Baltijos jūros projekto dalyviams.

Stovykla prasidėjo teorine pažintimi su saugomų teritorijų vertybėmis, kurias mums pristatė Klaipėdos Universiteto jaunesnioji mokslo darbuotoja Raimonda Ilginė. Vėliau keliavome į Karklę, kur su gintaro žveju Igoriu Osnač mokėmės atskirti tikrus gintarus nuo dirbtinių, atpažinti inkliuzus, o pažvelgę į jūrą – pasakyti ar bangos bus dosnios gintarų ir pastebėti, kurioje būtent bangoje jie slepiasi. Grįždami nukeliavome penkis kilometrus, pakeliui aplankydami Olando Kepurę, antrojo pasaulinio karo laikų bunkerį, ir be abejo, ieškodami pakrantėn išmestų gintarų.

Antrąją dieną saugomas teritorijas aplankėme savarankiškai. Keliavome per Kuršių Nerijos nacionalinio parko skersinį pjūvį: aplankėme pamarį, Parnidžio kopą, mišką, galiausiai pasiekėme ir jūrą. Iš parko darbuotojos Kornelijos Dambrauskienės sužinojome nemažai įdomybių ir apie šio regiono kultūrą: tradicinius laivus kurėnus, vėtrunges. Vėliau Smiltynėje mūsų jau laukė ornitologė ir gidė Viktorija Šiaulytytė. Ji pamokė mus atskirti kirus nuo žuvėdrų, atpažinti aplink skraidančių juodojo strazdo ir kikilio balsus. Kartu išsiaiškinome ir tai, kad pakeliui matytas paukštis – visai ne iš jūrų muziejaus pabėgęs pingvinas, o didysis kormoranas, kurių kolonija taip pat garsina Kuršių Neriją. Persikėlę keltu tęsėme kelionę po Klaipėdos miestą

Paskutinę stovyklos dieną pradėjome nuo apsilankymo Klaipėdos universitete. Kol vyresnieji tyrinėjo instituto laboratorijas su Greta Srėbaliene, mažiausieji stovyklos dalyviai apsilankė gamtos muziejuje, kur padedami Modesto Bružo sužinojo kaip atrodo po vandeniu besimaitinančios antys, koks paukštis apsimeta gyvate, kiek kepalėlių duonos kukučiui paskolino gegutė ir kas yra trečioji genio koja. Tuomet važiavome į botanikos sodą. Ekskursijoje matėme daugybę čia augančių egzotinių augalų, o privalgę šilkmedžio uogų ir prisiuostę šalavijų ir dašių, keliavome klausytis povandeninio pasaulio garsų. Sužinojome su kokiais iššūkiais tenka susidurti Baltijos jūroje gyvenantiems ruoniams ir kuo jie panašūs į žmones. 

Galiausiai, pavargę, bet laimingi išsiskirstėme namo. Visos dešimt mokyklų išvažiavo į savo skirtingus miestus. Tačiau kad ir kur gyvename, Baltijos jūra ir stovykloje išmoktos žinos aktualios mums visiems. Didžiuojamės, kad gyvename jūrinėje valstybėje!