Lietuvos neformaliojo švietimo agentūra (LINEŠA) įgyvendindama Darbotvarkę „Tvari mokykla 2030“, pradeda Nacionalinio mokyklų vertinimo pirmąjį etapą – Tvarių mokyklų įsivertinimą.
Darbotvarkė „Tvari mokykla 2030“ - priemonių sistema konkretiems veiksmams ir pokyčiams, įgalinantiems mokyklų bendruomenes tiesiogiai prisidėti prie darnaus vystymosi tikslų ir uždavinių įgyvendinimo.
Iki šių metų pabaigos numatyta atlikti mokyklų įsivertinimą, pasirengti nacionaliniam Tvarių mokyklų vertinimo etapui 2025 metais.
Kaip vyksta?
2024 m. vyksta mokyklų įsivertinimas, nustatoma atitiktis I, II, III pakopai. Įsivertinimo etapą koordinuoja savivaldybių Darbotvarkės „Tvari mokykla 2030“ koordinatoriai. Mokykla pateikia įsivertinimo duomenis savivaldybės koordinatoriui iki jo nurodyto laiko. Apibendrindamas rezultatus, jis konsultuojasi su mokyklomis, gali paprašyti papildomos informacijos apie atskiras sritis ar rodiklius.
Atsižvelgiant į įsivertinimo rezultatus, vadovaujantis Darbotvarkės „Tvari mokykla 2030“ gairėmis, savivaldybių koordinatoriai atrenka pirmosios pakopos mokyklas savivaldybėje, rekomenduoja mokyklas siekiančias antrosios ir trečiosios pakopos Nacionalinio vertinimo antrajam etapui, kuris vyks 2025 m.
Mokyklų įsivertinimo etapo pabaiga – 2024 lapkričio 8 d.
Kokios mokyklos gali dalyvauti?
Įsivertinti pagal Darbotvarkės „Tvari mokykla 2030“ kriterijus gali visų tipų mokyklos (išskyrus aukštąsias mokyklas). Prie darbotvarkės „Tvari mokykla 2030“ gali prisijungti Lietuvos ikimokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo, neformaliojo vaikų švietimo ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokyklos ir profesinio rengimo centrai.
Mokyklos tampa dalyvėmis informuodamos savivaldybės Tvarių mokyklų koordinatorių.
Mokyklos iš savivaldybių, kuriose nėra Darbotvarkės koordinatorių arba nėra pavaldžios savivaldybei, turi galimybę įsivertinti. Rezultatus atsiųsti LINEŠA, elektroniniu paštu tvarimokykla@linesa.lt iki lapkričio 8 d.
Kuo naudinga mokykloms?
Dalyvavimas Darbotvarkėje įgalina mokyklą įsivertinti atskiras tvarumo sritis, planuoti pokyčius, įtraukti į jų įgyvendinimą visą mokyklos bendruomenę.
„Tvarių mokyklų įsivertinimo vadovas“ – įrankis mokyklos bendruomenei siekiant tvarumo kokybinių pokyčių. Atrinkti mokyklų aplinkos tvarumo sritys ir joms būdingi rodikliai. Naudotis vadovu nereikia specialaus pasirengimo, siekta sričių ir kriterijų aiškumo.
Įsivertindama, dalyvaudama nacionaliniame vertinime, kitose darbotvarkės veiklose (mokymai, renginiai, tarptautiniai mainai) mokykla užtikrina tvarius pokyčius. Svarbu, kad mokyklos gali pasirinkti pokyčių įgyvendinimo eigą ir tempą savarankiškai.
Komunikacija:
Almantas Kulbis,
LINEŠA Tvarumo plėtros skyriaus vadovas, almantas.kulbis@linesa.lt
+370 618 15336
Sužinokite daugiau:
„Tvari mokykla 2030“ įsibėgėja: prie iniciatyvos jau prisijungė 48 Lietuvos savivaldybės >>>