Žmogus visada gyvena trijose dimensijose – praeities prisiminimuose, dabarties sprendimuose ir ateities svajonėse, planuose. Atitinkamais amžiaus tarpais šios dalys užima skirtingą vaidmenį mūsų gyvenime. Ankstyvoji vaikystė – ypač dinamiškas amžius, ateities šaknys glūdi kaip tik jame. Dar neseniai į vaikų fantazijas, svajones, žaidimus žiūrėjome nelabai rimtai. Šiandien suprantame, kad tai mūsų vaikų būsimojo gyvenimo, siekių, planų, sėkmės pradžia ir ateitis bei ugdymo proceso dalis. Tai – ugdymas ateičiai, arba – ugdymas karjerai.
Pasaulio pedagogai ir psichologai
sutaria, kad ugdymas karjerai prasideda jau ankstyvoje vaikystėje (3–6 metų).
Šioje srityje mes esame kelio pradžioje: kol kas trūksta teorinių, metodinių
darbų praktinių rekomendacijų. Bent iš dalies šiai spragai užpildyti siūlome
šią metodinę priemonę, kurioje rasite ugdymo karjerai psichologines didaktines
prielaidas, parengtą šio amžiaus vaikams ugdymo karjerai programą ir – kas
labai svarbu ikimokyklinio amžiaus vaikų pedagogams – metodines rekomendacijas
(aprašus) praktiniams užsiėmimams.