Į pagrindinį turinį 
Lt / En
  
 
Birželio 9–10 d. Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras kartu su Valstybine saugomų teritorijų tarnyba ir Varnių regioniniu parku organizavo renginį „Trys Varnių regioninio parko karalystės“, skirtą gyvūnų gerovės metų minėjimui.

Konkurso tikslas – skatinti mokinius domėtis saugomomis teritorijomis, retais ir saugomais gyvūnais, augalais bei grybais, naudojant šiuolaikines technologijas.

Renginio metu dvi komandos, kurias sudarė mokiniai iš Klaipėdos, Žagarės, Vilkaviškio ir Marijampolės bei jų mokytojai, varžėsi bandydamos surasti ir nufotografuoti kuo daugiau skirtingų organizmų rūšių. Viena komanda fotografavo augalų karalystės atstovus, kita – gyvūnų karalystės. Tuo pačiu metu abi komandos stengėsi rasti ir kuo daugiau skirtingų grybų (trečiosios karalystės) rūšių, tačiau tokiu metų laiku jų daug pastebėti nepavyko. Per dvi valandas ralio dalyviai netoli Varnių regioninio parko gamtos mokyklos bendrai aptiko net 171 augalų, gyvūnų ir grybų rūšį. 

Abiems komandoms rūšių ieškoti sekėsi panašiai, tačiau augalų buvo rasta keliomis rūšimis daugiau. Visi organizmų stebėjimai buvo paskelbti platformoje iNaturalist, todėl jie turi mokslinę vertę – surinkti biologiniai duomenys keliaus į tarptautinę biologinės įvairovės duomenų bazę GBIF ir galės būti naudojami viso pasaulio mokslininkų tyrimuose.

Šiame puslapyje galite pamatyti, kaip sekėsi kiekvienai ralio komandai, kokios rūšys buvo surastos, kitą įdomią informaciją:

Renginyje dalyvaujantys mokiniai susipažino su Varnių regioninio parko vertybėmis, pabuvojo lankytojų centre ir gamtos mokykloje, basomis klampojo per pelkę, vakarojo prie laužo. Rungčių, žygių bei edukacijų metu konkurso dalyviai mokėsi, kaip saugiai elgtis su gamtoje aptinkamais vabzdžiais, vorais ir kitais gyvūnais, nekenkiant jiems ir sau.

Nacionalinis konkursas mokiniams „Rūšių ralis“ vyksta jau trečius metus. Praėjusiais metais konkursas buvo dedikuotas botaniko J. Pabrėžos metams, 2020 metais – garsiajai mokslininkei, botanikei Eugenijai Šimkūnaitei.