Į pagrindinį turinį 
  
 

Ar žinote, kas yra kvazarai, kodėl ankštinės daržovės virdamos putoja ar kaip išvalyti rašalo dėmes? Jei ne, atsakymus jums padėtų rasti smalsūs ir tyrinėti aplinką pasiryžę vaikai, dalyvavę konkurse „Mano žvilgsnis į supantį pasaulį“.

Kovo 6 d. nuotoliniu būdu vykusiame renginyje buvo pristatyta daugiau nei 60 darbų.

Mažiausieji, 3–4 klasių mokiniai, tyrinėjo sėklų daigumą, eksperimentuodami aiškinosi fizikinių gamtos reiškinių priežastis, pavyzdžiui, kodėl ledas slidus, o žvakė, uždengta stiklainiu, užgęsta arba kodėl į stiklainį pritraukia vandens, stebėjo kambarinius augalus ir vabzdžius. Tyrė, kas padeda mažinti taršą plastiku, kur ir kokiomis sąlygomis laikyti maisto produktus, kad jie kuo ilgiau išliktų švieži, ir ar tikrai išmanieji prietaisai kenkia akims.

Vyresnieji ieškojo atsakymų, kodėl dangus būna mėlynas, kas yra Saulė, neutroninės žvaigždės ir kvazarai, daug dėmesio skyrė savo artimiausios aplinkos – namų ir mokyklos – tyrimams: vertino mokyklos kiemo biologinę įvairovę, triukšmo lygį ir jo poveikį sveikatai, analizavo vandens ir oro taršą. Savo darbuose jaunieji tyrinėtojai per eksperimentus ir bandymus taip pat mokėsi suprasti tokius reiškinius, kaip difuzija, inercija ar vaivorykštė, tyrė aplinkos sąlygų poveikį augalams ir jų daigumui, aiškinosi, ar įmanoma atliekas kompostuoti bute ir kas lemia skaitymo greitį.

Konkursui pristatyta ir daug įvairių produktų sukūrimo idėjų – nuo roboto rankos ar kaleidoskopo konstravimo iki dezinfekcinio skysčio dozatoriaus, antibakterinio rankų kremo ir naminio šampūno. Pristatytas net skraidančio ateities automobilio maketas!

Vertinimo komisija laureatų diplomais nutarė apdovanoti 17 darbų autorius. Dar trijų darbų autoriams bus išsiųsti pagyrimo raštai.

Laimėtojų sąrašas

Konkursas „Mano žvilgsnis į supantį pasaulį“ ir jame pristatyti darbai – puikus pavyzdys, kad STEAM dalykų mokymas gali sėkmingai vykti nuo pradinių klasių. 3–8 klasių mokiniams skirto konkurso tikslas – skatinti vaikus tyrinėti aplinką, ugdyti kūrybinius, intelektinės ir praktinės veiklos gebėjimus ir formuoti mokinių mokslinio mąstymo ir tiriamojo darbo įgūdžius.

Paveikslėlis