Į pagrindinį turinį 
  
 
Renginio pavadinimas:
Mokinių ugdymo ypatumai daugiakultūrėje aplinkoje
Renginio tipas:
Seminaras
Dalyviai:
mokytojai, auklėtojai
Renginio data:
2021 m. gruodžio 8 d., 9.30–14.30 val.
Vieta:
Nuotoliniu būdu
Mokestis:
Nemokamas
Registracija:
Renginys baigėsi.
Papildoma informacija:
Jovita Petrauskaitė
8 614 67 639
jovita.petrauskaite@lmnsc.lt

Rasa Krakauskienė
8 655 63 551
rasa.krakauskiene@lmnsc.lt

Nuotolinis kvalifikacijos tobulinimo seminaras
MOKINIŲ UGDYMO YPATUMAI DAUGIAKULTŪRĖJE APLINKOJE

Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras, bendradarbiaudamas su Vilniaus lietuvių namais, VšĮ Romų visuomenės centru ir Vilniaus Šolomo Aleichemo ORT gimnazija, organizuoja 6 ak. val. kvalifikacijos tobulinimo seminarą. Seminaras yra LMNŠC vykdomo edukacinio projekto “Kultūrų ratas” dalis.
Seminare patirtimi ir įžvalgomis dalinsis tautinių mažumų institucijų atstovės, darbo daugiakultūrėje aplinkoje praktikės, savo srities profesionalės.
Seminaras vyks nuotoliniu būdu, naudojantis platforma Zoom. Prisijungti rekomenduojame 5–10 min. iki susitikimo pradžios tikru vardu ir pavarde (reikalinga pažymėjimo išdavimui).

Programa:

9.30-11.00 – Mokinių ugdymo ypatumai daugiakultūrėje erdvėje. Vilniaus lietuvių namų patirtis
Lektorė - Vilma Balčiūnienė, Vilniaus lietuvių namų direktoriaus pavaduotoja ugdymui, turinti 20 metų mokytojos darbo bei 14 metų vadybinės patirties dirbant su mokyklų komandomis.

„Šiandieninėje visuomenėje egzistuoja daugybė įvairių kultūrų. Gyvename daugiakultūrėje visuomenėje, kurioje kiekvienas skirtingas, savitas. Daugiakultūrėse grupėse ugdosi skirtingų tautybių, rasių, religijų, lyčių, socialinės padėties ir dar daugeliu aspektu išsiskiriančių vaikų. Atsižvelgiant į tai, pedagogams tenka nelengva užduotis – jie turi matyti kiekvieną vaiką ir tenkinti kiekvieno vaiko ugdymosi poreikius. Tai galima pasiekti bendraujant ir bendradarbiaujant su ugdytinių šeimomis ir kitais specialistais, kuriant daugiakultūrę aplinką bei rūpinantis savo kaip pedagogo kompetencijos sklaida.
Aptarsime daugiakultūrio ugdymo elementus: savo ir kitų kultūrų supratimą, komunikacijos pagrindus, metodinį pasirengimą dirbti daugiakultūrėse grupėse.“ (Vilma Balčiūnienė).

11.15-12.45 – Romų ugdymo(si) ypatumai
Lektorė - Daiva Drazdauskienė, VšĮ Romų visuomenės centro direktorės pavaduotoja bei meno terapijos būrelio vadovė, turinti 20 metų formalaus bei neformalaus ugdymo darbo praktiką su romų tautybės vaikais bei suaugusiaisiais; 16 metų dirbo su priešmokyklinio ir ikimokyklinio amžiaus vaikais, mokant romus eilę metų taikė Montessori metodikos elementus; šiuo metu veda meno terapijos užsiėmimus vaikams ir paaugliams Romų visuomenės centre.

„Pranešime norėčiau pasidalinti savo patirtimi bei įžvalgomis. Pranešime bus trumpa romų kultūros apžvalga, kalbama apie romų mokymosi ypatumus: pedagoginį apleistumą; mokslas – ne vertybė; romų tautybės tarpininkus ugdymo procese; mokytojų asistentus“ (Daiva Drazdauskienė).

13.00 – 14.30 - Ugyti įvairiatautę mokinių bendruomenę: Vilniaus Šolomo Aleichemo ORT gimnazijos pavyzdys
Lektorė – dr. Reches Ruth, socialinių mokslų daktarė, Vilniaus Šolomo Aleichemo ORT gimnazijos direktorė; nuo 1997 m. – hebrajų kalbos mokytoja metodininkė, turinti ilgametę psichologės, MRU lektorės patirtį; nuo 2017 m. – Lietuvos žydų (litvakų) bendruomenės vaikų darželio „Šalom“ direktorė; veiklos sritis – psichologinės holokausto pasekmės, pedagogika, vadyba.

„Dirbdama Šolomo Aleichemo ORT gimnazijos direktore, siekiu gimnaziją paversti patrauklia mokiniams vieta, kur kiekvienas atrastų galimybių tobulėti. Daug dėmesio skiriu mokinių emocinių ir socialinių įgūdžių ugdymui. Inicijuoju pagalbą mokiniams, patiriantiems ugdymosi sunkumus bei paramą gabiems mokiniams. Skatinu gimnazijos pedagogų bendradarbiavimą su Lietuvos žydų bendruomene, Izraelio ambasada Lietuvoje, Izraelio švietimo ministerija, žydų agentūra Sochnut, Izraelio mokyklomis. Bendradarbiauju su ORT – žydų profesinio mokymo organizacija, kuri rengia mokytojų kvalifikacijos kėlimo seminarus, remia formalųjį ir neformalųjį ugdymą, padeda modernizuoti ugdymo erdves. Pati gerai išmanydama žydų tautos tradicijas, religiją, turėdama tvirtus judaizmo pagrindus, intensyviai dirbu ugdydama mokinių žydišką tapatumą, pagarbą savo kultūrai ir paveldui. Mano mokslinis darbas ir veikla Šolomo Aleichemo ORT gimnazijoje glaudžiai susijusi su švietimu Holokausto tema. Dalyvauju NŠA įgyvendinamame projekte – judėjų tikybos bendrosios ugdymo programos kūrime. Esu Tautinių mažumų švietimo komisijos narė, žodyno „Mano pirmasis hebrajų – lietuvių kalbos žodynėlis“ (2016) ir knygos „Holokaustą patyrusių asmenų tapatumo išgyvenimas“ (2020) autorė. Esu paskelbusi mokslinių straipsnių, skaičiau pranešimus tarptautiniuose renginiuose” (dr. Reches Ruth).

Seminaras nemokamas.
Mokytojams bus išduoti kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimai.
Būtina išankstinė registracija. Prisijungimo nuoroda bus atsiųsta užsiregistravusiems dalyviams.
Registracija baigiama gruodžio 5 d. arba kai nebus laisvų vietų.
Dėkojame už ATSAKINGĄ registraciją. Pasikeitus aplinkybėms, jei seminare dalyvauti negalėsite, INFORMUOKITE Rasą Krakauskienę tel. 8 655 63 551, el. p. rasa.krakauskiene@lmnsc.lt arba renginio vadovę Jovitą Petrauskaitę tel. 8 614 67 639, el. p. Jovita.Petrauskaite@LMNSC.lt