Tęsiame darbą. Dabar
grįžtame prie liemens. Jei liemuo susiklijavo gražiai – puiku, jei neypatingai
– teks palyginti kraštus. Šį darbą darome tik tuo atveju, jei kraštai
susiklijavo nelygiai. Išilgai liemens prie pat krašto padedame liniuotę ir jei
kažkokios tai liemens vietos išlenda už liniuotės, peiliu atsargiai atpjauname
(atpjauname po truputį, per 4 – 6 pjovimus). Žiūrėkite „Pav-301“.
Pereiname prie
vieno liemens krašto. Jį reikės užapvalinti. Šiam darbui liemens kraštą padaliname
į tris vienodas dalis (apie 4 mm) ir apie 45 laipsnių kampu atpjauname po
trečdalį nuo kiekvieno kampo. Žiūrėkite „Pav-302“.
Krašto
užapvalinimui nupjauname gautus kampukus. Nuo užapvalinto krašto prie vieno
šono pažymime 150 ir 300 mm. Nuo atžymos 300 mm nubraižome stačią liniją. Ant
šios linijos nuo priešingo šono pažymime 5 mm. Žiūrėkite „Pav-303“.
Dabar nupjauname
liemenį pagal 300 mm liniją. Ant abiejų atžymų (150 mm ir 5 mm) padedame
liniuotę, ją atsargiai prispaudžiame ir per 6 - 8 pjovimus susiauriname liemenį.
Žiūrėkite „Pav-304“.
Sekančiu žingsniu
priklijuojame kilį. Naudojant dantų krapštuką (užaštrintą degtuką ar pan.) plonu
klijų sluoksniu sutepame apatinį kilio kraštą. Kilį padedame per
stabilizatoriaus vidurį ir švelniai prispaudžiame. Kad stabilizatoriaus kraštai
būtų pakelti vienodai nuo stalo, po stabilizatoriaus kraštais padedame 12 mm
aukščio kartonines atramas. Jei reikia, padėjus pirštą ant kilio, pareguliuojame,
kad kilis būtų stačias. Paliekam klijuotis, kol klijai pasidarys permatomi.
Žiūrėkite „Pav-305“.
Grįžtam prie
liemens. Ant viršutinio liemens šono nuo užapvalinto krašto pažymime 74 mm ir
150 mm. Padedame liemenį ant stalo atžymomis į viršų ir prispaudžiame (pvz.
peiliu, dilde ar pan. ) prie stalo. Patikriname, ar liemuo stačias stalui, jei
reikia – pakoreguojame. Žiūrėkite „Pav-306“.
Sparnų
priklijavimui, klijais pratepame liemens viršų tarp atžymų. Tvarkingai padedame
sparnus ant liemens tarp atžymų, jei reikia pakoreguojam, kad sparnų vidurys
sutaptų su liemens viduriu ir sparnai butų statūs liemeniui. Po sparnais
pakišame 32 mm aukščio kartonines atramas ir patikriname, kad sparnų kraštai būtų
vienodai pakelti nuo stalo. Kad suklijavimo vieta liktų prispausta prie
liemens, per vidurį padedame trintuką (USB – atmintinę ar pan.). Dar kartą
viską sutikriname ir paliekame klijuotis (20 – 30 minučių). Žiūrėkite „Pav-307“.
Kai sparnai
prisiklijuos, pradėsim klijuoti stabilizatorių. Plonu sluoksniu klijų sutepame
liemens galą (38 mm), paimame suklijuotą stabilizatorių su kiliu, padedame į
prateptą vietą, ir po ta puse į kurią svirs stabilizatorius, pakišame 12 mm
aukščio kartoninę atramą. Žiūrėkite „Pav-308“.
Po to, kai modelis
gerai susiklijuos, plonu sluoksniu klijų pratepame suklijavimo vietas tarp sparno
ir liemens, taip pat tarp stabilizatoriaus ir liemens. Žiūrėkite „Pav-309“.
Nuo užapvalinto
liemens krašto, iš apačios, atmatuojame ir atžymime 50 mm. Šioje vietoje su yla
(didele adata ar dantų krapštuku) padarome apie 1 cm gylio skylutę, 45 laipsnių
kampu į liemenį. Nuo dantų krapštuko atpjauname 16 – 17 mm ilgio gabaliuką.
Žiūrėkite „Pav-310“.
Skylutę ir
užaštrintą galiuką kuoliuko sutepame lašiuku klijų. Įspaudžiame kuoliuką į skylutę.
Kuoliukas turėtų išsikišti apie 6 - 7 mm. Sujungimo vietą pratepame plonu sluoksniu
klijų. Žiūrėkite „Pav-311“.
Surinktą modelį
galime pamatyti „Pav-312“.
Sėkmės
ir iki kito karto!