Renginyje buvo pristatyta daugiau nei 60 darbų.
Mažiausieji, 3–4 klasių mokiniai, tyrinėjo sėklų daigumą, eksperimentuodami aiškinosi fizikinių gamtos reiškinių priežastis, pavyzdžiui, kodėl ledas slidus, o žvakė, uždengta stiklainiu, užgęsta arba kodėl į stiklainį pritraukia vandens, stebėjo kambarinius augalus ir vabzdžius. Tyrė, kas padeda mažinti taršą plastiku, kur ir kokiomis sąlygomis laikyti maisto produktus, kad jie kuo ilgiau išliktų švieži, ir ar tikrai išmanieji prietaisai kenkia akims.
Vyresnieji ieškojo atsakymų, kodėl dangus būna mėlynas, kas yra Saulė, neutroninės žvaigždės ir kvazarai, daug dėmesio skyrė savo artimiausios aplinkos – namų ir mokyklos – tyrimams: vertino mokyklos kiemo biologinę įvairovę, triukšmo lygį ir jo poveikį sveikatai, analizavo vandens ir oro taršą. Savo darbuose jaunieji tyrinėtojai per eksperimentus ir bandymus taip pat mokėsi suprasti tokius reiškinius, kaip difuzija, inercija ar vaivorykštė, tyrė aplinkos sąlygų poveikį augalams ir jų daigumui, aiškinosi, ar įmanoma atliekas kompostuoti bute ir kas lemia skaitymo greitį.
Konkursui pristatyta ir daug įvairių produktų sukūrimo idėjų – nuo roboto rankos ar kaleidoskopo konstravimo iki dezinfekcinio skysčio dozatoriaus, antibakterinio rankų kremo ir naminio šampūno. Pristatytas net skraidančio ateities automobilio maketas!
Vertinimo komisija laureatų diplomais nutarė apdovanoti 17 darbų autorius. Dar trijų darbų autoriams bus išsiųsti pagyrimo raštai.
Konkursas „Mano žvilgsnis į supantį pasaulį“ ir jame pristatyti darbai – puikus pavyzdys, kad STEAM dalykų mokymas gali sėkmingai vykti nuo pradinių klasių. 3–8 klasių mokiniams skirto konkurso tikslas – skatinti vaikus tyrinėti aplinką, ugdyti kūrybinius, intelektinės ir praktinės veiklos gebėjimus ir formuoti mokinių mokslinio mąstymo ir tiriamojo darbo įgūdžius.
Sąlygos
2020 metai
Konkursas vyko kovo 7 d.Nuotraukos
Vaizdo įrašas
Dienotvarkė
Sąlygos
Doc. dr. Laimutė Salickaitė-Bunikienė
Vasario 24 dienos rytą Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro koridoriuose, auditorijose ir Aktų salėje šurmuliavo gerai nusiteikusių mokytojų ir mokinių būriai. Čia pat skubėjo, paskutinius darbus prieš konkurso pradžią tvarkydami, centro darbuotojai. Vienoje iš auditorijų konkursinių darbų vertinimo komisija baigė aptarti vertinimo metodiką, kriterijus, ir dar kartą peržvelgusi darbų santraukas, buvo pasiruošusi pradėti darbą. Bėgo paskutinės minutės. Tuoj pat turėjo prasidėti 20-asis, jubiliejinis, Lietuvos mokinių tiriamųjų darbų konkursas „Mano žvilgsnis į supantį pasaulį“. Skaityti toliau >>>
Savaitraštis „Žaliasis pasaulis“ apie konkursą >>>
Konkurso akimirkos
Konkurso sąlygos
Darbų katalogas
Dienotvarkė
Darbų katalogas
Nuotraukų galerija
Rėmėjai: „Thermo Fisher Scientific“ ir rėmėjui grožio namams „Aurum“.
Konkursas vyko vasario 20 d. Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centre
MOKINIAI VĖL PAŽVELGĖ Į PASAULĮ
Jau dvyliktą kartą ne tik žvilgsnius, bet ir naujausius aplinkos reiškinių stebėjimų, mokslinių tyrimų rezultatus vasario 13 d. išvydome respublikiniam konkursui „Mano žvilgsnis į supantį pasaulį“ pateiktuose darbuose. Konkursas vyko Lietuvos mokinių informavimo ir techninės kūrybos centre (konkurso organizatorė – Mokslo ir technikos skyriaus vedėja Irena Stankevičienė). Čia susirinko žiniukai iš Jurbarko, Kauno, Kėdainių, Panevėžio, Pasvalio, Trakų, Šalčininkų, Varėnos, Vilkaviškio rajonų ir Kaišiadorių, Klaipėdos, Vilniaus miestų.
Pilnas straipsnis.