Į pagrindinį turinį 
  
 
Šiandien laivų modelių būrelis įtraukia ne vieną smalsų jaunuolį. Anot LINEŠA (Lietuvos neformaliojo švietimo agentūra) Mokslo ir technologijų poskyrio vadovo Valentino Pumpučio, į būrelį užsukę penktokai lieka iki mokyklos baigimo, po to dažnai renkasi inžinieriaus karjerą. Panašus likimas susiklostė ir pačiam, vaikystėje save vadinęs „krapštuku“, šiandien patirtimi dalinasi su savo mokiniais.  

– Įdomu sužinoti ką moksleiviai veikia šiame būrelyje? 

– Laivų modeliavimo būrelyje, vaikai konstruoja įvairaus lygio laivų modelius. Į būrelį atėjęs penktokas pradeda nuo paprastesnius modelių, toliau nuosekliai būrelį lankęs dešimtokas ar dvyliktokas dirba su sudėtingesniais projektais. 

Vaikai užbaigę būrelį 12 klasėje, tampa tokias, kaip ir  jaunaisiais inžinieriais. Jie čia išmoksta skaityti brėžinius, naudoti įvairius įrengimus ir stakles,  įgauna pagrindus 2D ir 3D projektavimo, naudojasi CNC frezavimo ir lazerinio pjovimo įrenginiais, 3D spausdintuvu.  

Paveikslėlis

Tą tikslą pasiekti – sukonstruoti modelį iki „paskutinio“ varžtelio, reikia  daug laiko, iš to ir išplaukia tai, kad pati sritis, galbūt nėra tokia populiari, nes tai nėra kažkoks detalių rinkinys, kurį per vakarą galima surinkti. Reikia nemažai galvoti, skaičiuoti, projektuoti, konstruoti ir  gaminti savo rankomis, tik tada turi savo gamybos laivą, su kuriuo dalyvauji varžybose.  

– Papasakokite daugiau apie varžybas, kaip jos atrodo, kada ir kas jose vyksta? 

– Šiuo metu varžybos vyksta tris kartus per metus. Dvejos varžybos vyksta balandį ir gruodį, LINEŠA baseine, kuomet vanduo yra užšalęs. Vienas varžybas birželio mėnesį organizuojame atvirame telkinyje.   

LINEŠA esantis baseinas yra vienintelis baseinas Baltijos šalyse, kuris pastatytas, būtent laivų modeliams bandyti, o ne žmonėms.  

Paveikslėlis

– Kaip ir minėjote vaikai ateina ir lieka kol baigia mokyklą. Ar yra tokių istorijų, kuomet Jūsų moksleivis po būrelio sumąstė sieti gyvenimą su panašia veikla? Galbūt yra įdomių sėkmės istorijų? 

– Palaikau ryšį su auklėtiniais. Praktiškai visi pasirenka studijuoti tiksliuosius mokslus, pavyzdžiui Vilnius TECH. 

Tai, kaip ir toks savęs atradimas, žmogus, kuris turi „krapštuko“ savybę – jis moka pritaikyti savo žinias dirbant mokslinių tyrimų ir eksperimentinėje plėtroje ar kažkur gamyboje. Manau, kad kažkokia įtaka tam yra.  

Paveikslėlis

– Galbūt šis būrelis atveria galimybes vaikui studijuoti tikslųjį mokslą? Sustiprina žinias, paruošia moksleivį ateičiai? 

– Papildomų balų, baigęs būrelį vaikas neišsineša, bet įgytus įgūdžius jis pritaiko. Kai kalbuosi su universitetais, matau, kad jie labai vertina mūsų vaikus. Nes tie vaikai, dažniausiai dalyvauja papildomose veiklose, projektuose, bepiločių orlaivių srityje. 

Mūsų du auklėtiniai, sukūrė startuolį, kuris daro bepiločius orlaivius. Galima sakyti, kad mes parengiame tokius žmones, kurie vėliau atneša daug pridėtinės vertės šaliai.  

– Kokia yra sėkmingiausia Jūsų moksleivio istorija? 

– Toks tiesioginis pasidžiaugimas buvo, kai su vienuoliktokų grupe, 2019 metais, buvome išvykę į „Laivų modelių pasaulio čempionatą“ ir du vaikai iš grupės laimėjo po sidabro medalius. Tas medalis yra vienas ir dėl jo kovoti reikia labai sunkiai. Tai toks ne dažnas atvejis, kada Lietuvoje techninėse sporto šakose, pasaulio čempionatuose kažkas kažką laimi.  

Mano mokinys Martynas, jis yra vienas iš įkūrėjų „Astrolight“ įmonės. Jie bando iš kosmoso, lazeriniu būdu, teikti duomenis panašiu principu, kaip veikia šviesolaidinis internetas.