Lt | En
  
 

STEAM mokslų konkursas „Mūsų eksperimentas“

Konkurso koordinatorė metodininkė Ingrida Kučiauskienė, 
tel. 8 5 2671912, 
el. paštas ingrida.kuciauskiene@lmnsc.lt

2020 metai
 

Skelbiami geriausi STEAM mokslų konkurso „Mūsų eksperimentas“ projektai 

Šiemet STEAM mokslų konkursas „Mūsų eksperimentas“ vyko nuotoliniu būdu – laikydamiesi karantino taisyklių ir visų rekomendacijų mokiniai nenuleido rankų ir darė eksperimentus nuotoliniu būdu konsultuodamiesi su mokytojais, o kai kurie įtraukė ir savo šeimos narius.

Konkursui buvo pateikta 50 integruotų fizikos, chemijos, biologijos, inžinerijos eksperimentų, kurių metu mokiniai kėlė hipotezes, formulavo eksperimentų tikslą ir uždavinius, planavo eigą, o kaip jiems sekasi – fiksavo filmukuose.

Dirbdami savarankiškai ar nedidelėmis komandomis, mokiniai konkursui pristatė aktualių ir originalių tyrimų, kurie suteikė naudingos integruotų tyrimų patirties.

Šiais metais pirmą kartą konkurse galėjo dalyvauti ir ikimokyklinio ugdymo mokyklų mokiniai.

Mokslininkai, Biologijos, Chemijos, Fizikos mokytojų asociacijų atstovai, vertinę konkursui pateiktus darbus, pripažino, kad šiais metais konkursui pateikti darbai buvo įdomūs. Jų teigimu, gerai, kad mokiniai gilina anksčiau pradėtus tyrimus, atlieka daugiau bandymų. Buvo įdomu vertinti ikimokyklinukų darbus, stebėti jų reakcijas į vykdomų eksperimentų rezultatus.

Skelbiame konkurso laimėtojus– spauskite ant darbo pavadinimo ir peržiūrėkite eksperimentą:

  1. Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazija „Medienos pelenų tinkamumas dirvožemio savybėms keisti“
  2. Alytaus lopšelis-darželis „Volungėlė“ „Ugnikalnio išsiveržimas“
  3. Alytaus Putinų gimnazija „Klimato kaita ir „kontrabandinis“ kompostas“
  4. Birštono gimnazija „Sausų medžių lapų panaudojimas ekologiško kuro gamybai“
  5. Elektrėnų „Ąžuolyno“ progimnazija „Plastiko poveikis skirtingų telkinių vandens kokybei“
  6. Joniškio Mato Slančiausko progimnazija „Rūšiuokime. Saugokime gamtą“
  7. Kauno lopšelis-darželis „Boružėlė“ „Mažos rankos, dideli darbai“
  8. Kėdainių lopšelis-darželis „Vaikystė“ „Linksmosios svarstyklės“
  9. Klaipėdos lopšelis-darželis „Klevelis“ ,,Mažieji dizaineriai“
  10. Kretingos r. Salantų gimnazija „Buityje naudojamų aerozolių poveikis įvairių augalų sėklų dygimui ir augimui“
  11. Naujosios Akmenės Ramučių gimnazija „Bioplastiku impregnuota popierinė pakuotė“
  12. Naujosios Akmenės Ramučių gimnazija „Biokuro pelenų įtaka sunkiųjų metalų kaupimuisi pupose (Vicia faba L.)“
  13. Palangos senoji gimnazija „Bakterinės celiuliozės plėvelių impregnavimas etilceliulioze ir vašku. Fizikinių savybių lyginimas“
  14. Šiaulių jaunųjų gamtininkų centras „Augalas – gyvas, jis „prakaituoja““
  15. Šiaulių jaunųjų gamtininkų centras „Tirpstančių ledynų poveikis mūsų gyvenimui“
  16. Šiaulių lopšelis-darželis „Žirniukas“ „Linksmosios kojinytės“
  17. Šiaurės licėjus „1oC daug ar mažai?“
  18. Visagino „Verdenės“ gimnazija „Plėšrumo vertinimas naudojant dirbtinius vikšrus ir lapų mėginius“
  19. Visagino „Verdenės“ gimnazija „Prikeliu seną daiktą naujam gyvenimui“
  20. Vitlio licėjus „Bulvės augimo ciklai“

Informacija atnaujinta 2020.05.05

Suprantame, kad karantinas daugeliui sukelia nepatogumų, tačiau STEAM mokslų konkursas „Mūsų eksperimentas“ yra tęsiamas, tik vyks nuotoliniu būdu.

Laukiami visi – ir tie, kurie savo darbus buvote parengę iki karantino paskelbimo, ir tie, kurie dar nespėjo nufilmuoti, bet turi idėjų ir nori dalyvauti konkurse. Tereikia atlikti eksperimentą ir jo filmuotą medžiagą pateikti mums užpildant dalyvio anketą.

Dėl rekomenduojamų saugumo priemonių raginame apsvarstyti, kaip jūsų eksperimentą būtų galima nufilmuoti – jei projektą pristato keli mokiniai, filmuotą medžiagą gali parengti vienas jų, įtraukdamas kitus šeimos narius, o mokytojui dalyvaujant nuotoliniu būdu (Skype, Microsoft teams ar kitoje platformoje). Visai komandai dalyvauti filmuojant eksperimentą tikrai nėra būtina ir nerekomenduojama.
________________________________________________________

Kokybiškas technologijų, gamtos ir tiksliųjų mokslų ugdymas turėtų būti grįstas pačių mokinių atliekama tiriamąja veikla: stebėjimais, analize, bandymais, modeliavimu ir kt. Per tyrimą išsiaiškinti gamtos reiškiniai ir procesai leidžia giliau perprasti mokslų prasmę, integralumą, atrasti jų naudą visose gyvenimo srityse ir galbūt juos pamėgti.

Konkursas skatina mokinių komandinį darbą, bendradarbiavimą atliekant tiriamąją veiklą. Komandinio darbo įgūdžiai ypač reikalingi šiuolaikiniame mokslo ir darbo pasaulyje, nes čia nebeužtenka vieno žmogaus proto ar įgūdžių. Jau mokykloje norima atkreipti dėmesį, kad vieno dalyko žinių dažnai neužtenka problemoms atpažinti ir jas spręsti, įvairūs mokslai papildo vienas kitą, o jų integracija dažnai sudaro galimybes gimti inovacijoms.

Konkurso tikslas – skatinti kūrybiškai mokytis STEAM mokslus, patirti tyrinėjimo ir atradimo džiaugsmą.

Dalyviai: ikimokyklinio ugdymo mokyklos, 1– 11 klasių bendrojo ugdymo, neformaliojo švietimo, profesinio mokymo įstaigų mokyklų mokiniai.

Konkurso pabaiga – 2020 m. gegužės 17 d.

Konkurso eiga – pateikiamas trumpas darbo aprašas ir tyrimą iliustruojanti filmuota medžiaga.

Tiriamieji darbai gali būti bet kurios STEAM mokslų ar jų grupių tematikos, tačiau tematikoje atsižvelgiama į klimato kaitos problemas

Konkursą inicijuoja Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija. Konkursą organizuoja Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras.

Dalyvio anketa 

Nuostatai