Į pagrindinį turinį 
  
 

Seime atidaryta nacionalinio mokinių piešinių konkurso „Mes užaugome laisvi“ darbų paroda, skirta Laisvės gynėjų dienai. Ekspozicija Seimo Jungiamojoje galerijoje veiks iki sausio 22 d.

Nacionalinio mokinių piešinių konkurso „Mes užaugome laisvi“ paroda – galimybė susipažinti su tuo, kaip mokiniai suvokia Laisvę, kokią vietą jų gyvenimuose užima Lietuvos laisvės kovų istorijos pažinimas, kaip jaunoji karta suvokia savo pilietinius uždavinius. Kartu tai proga pamatyti, kokius ženklus, simbolius mokiniai sieja su laisva valstybe.

Laisvės kovų gynėjų dienai skirto konkurso organizatorius Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras pasiūlė 7–18 metų vaikams, jaunuoliams ir jų mokytojams apmąstyti praeities ir dabarties sąsajas, Tėvynės meilę, atsakomybę už savo tautą ir valstybę, tautinę savigarbą ir surasti individualią požiūrio išraišką liejant akvarelę, tapant, naudojant grafinės raiškos priemones ar mišrią techniką.

Į konkursą atsiųsti net 668 darbai iš įvairiausių Lietuvos vietovių: Šilalės, Šilutės, Zarasų, Kretingos rajono, Kuršėnų, Plungės, Radviliškio, Trakų, Vilniaus, Kauno, kitų miestų ir miestelių. Dalyvavo bendrojo ugdymo, specializuotų meno mokyklų mokiniai, vaikų globos namų, dailės būrelių, studijų ugdytiniai, specialiųjų poreikių turintis jaunimas. Sudarant parodą buvo išskirtos trys amžiaus grupės (7–10 m., 11–14 m., 15–18 m.), kiekvienoje jų išrinkti 5 laureatai ir 15 įspūdingiausių kūrinių.

Laisvės suvokimas ir įsisąmoninimas kinta augant, mokantis ir įgyjant daugiau patirties, todėl nenuostabu, kad jauniausiųjų dalyvių kūriniuose laisvė – tai daugiausia džiugus buvimas su šeima, draugais, kelionės po Lietuvą lankant svarbius istorinius objektus,  galimybė džiaugtis išskirtiniais įvykiais, dalintis įspūdžiais. Vyresniems laisvė – ne tik asmeninė patirtis; ji persipina su dabarties aktualijomis, kurios provokuoja aiškiai ( o kartais ir aštriai) išreikšti savo poziciją. Darbuose pasirodo išskirtinis veikėjas, saugantis ir įtvirtinantis laisvę. Tai ne konkretus asmuo, o simbolis: senelė, lietuvaitė, karys, dar dažniau – (laisvės) paukštis, (gyvybės) medis. Vyriausiųjų kūriniuose matyti gilesnės istorijos, pilietiškumo žinios. Kaip ir pačios bręstančios asmenybės, jų darbai tampa sudėtingi, juose gausu asmeninių simbolių ir metaforų, o Laisvės įvaizdis kuriamas pinant matytų vaizdų, išgyventų patirčių, sužinotų faktų citatas.

Visų amžiaus grupių dalyvių kūrinius vienija bene pagrindinis motyvas – Lietuvos trispalvė. Ji, perteikta daugybe skirtingų būdų, puikiai atspindi pagrindinį parodos tikslą – parodyti, kaip įvairiapusiškai mokiniai supranta teiginį „Mes užaugome laisvi“, atskleidžia minčių, emocijų, asociacijų panoramą ir pristato Laisvės sąvoką taip, kaip tik vaikai geba: atvirai, aštriai, sudėtingai, džiaugsmingai.

Konkurso rėmėjai – UAB „ALMA LITTERA“, UAB ateljė „Eskizas.

Konkurso darbai

Nuotraukų galerija