Į pagrindinį turinį 
  
 
2023 m. gegužės 26 d įvyko Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro ir Dailės mokytojų asociacijos rengiama konferencija „STEAM kompetencijos ir kūrybiškumo ugdymas. Meno ir mokslo pasaulius integruojantys projektai“. Konferencijos moderatorė – menų studijos „Spalvų juokas“ direktorė Alma Bureikienė.

Šios konferencijos tikslas – skleisti sėkmingos pedagoginės praktikos pavyzdžius, ugdant kūrybiškumo pagrindus, bendradarbiavimo, bendrąsias (skaitymo, rašymo, kalbėjimo, kompiuterinio raštingumo, matematikos, gamtamokslines ir kt.) kompetencijas bei inovatyvių veiklų taikymą formaliame ir neformaliame ugdyme, kviesti pedagogus dalintis STEAM ugdymo mokslinėmis ir metodinėmis įžvalgomis, praktikomis, pamokų organizavimo idėjomis, metodais, priemonių pavyzdžiais, skatinančiais mokinių mokymosi motyvaciją, kritinį mąstymą, atskleidžiančiais pažintinius ir kūrybinius mokinių gebėjimus.

Pirmojo pranešimo tema – „Ateities mokyklos pastatas, svajonių mokykla“. Kokią mokyklą įsivaizduoja vaikai ir paaugliai? Ką pirmiausiai jie keistų ir kokiomis dailės priemonėmis jie visa tai perteiktų? Į šiuos klausimus atsakė Vilniaus dailės akademijos lektorė Aistė Burkė.

Pranešime „3D vizualizacijos meno kūriniuose“ Vilniaus Žemynos gimnazijos dailės mokytoja ekspertė Sigita Kaminskienė pasidalino patirtimi ir pristatė dailės pamokų ir informacinių technologijų integracijos procese pasiektą rezultatą.

Dailės mokytoja metodininkė Daiva Šipulskienė ir technologijų mokytoja metodininkė Ilona Prokofijovienė pranešime „Mokslo ir meno draugystė“ papasakojo apie Radviliškio Vinco Kudirkos progimnazijos įsijungimą ir dalyvavimą STEAM veiklose.

Tema „Inovatyvių skaitmeninių technologijų panaudojimas dailės pamokose“ kalbėjusios Kėdainių dailės mokyklos vyr. mokytoja Eugenija Eimontaitė Jermolajevienė ir projektų vadovė Gina Kauklienė pasidalino programa, kuri jungia kelias skirtingas meno sritis: kompiuterinę grafiką, tekstilę ir keramiką.

Pradinių klasių ir neformaliojo ugdymo mokytoja metodininkė Jolanta Sikorskytė-Klibienė iš Marijampolės Jono Totoraičio progimnazijos pranešime „Žinios ↔ gebėjimai ↔ kūryba ↔ žinios – meno ir mokslo pamatas“ pateikė pavyzdžius, kaip sėkmingai jungti pasaulio pažinimo, matematikos ir meninio ugdymo veiklas.

Vilniaus Vladislavo Sirokomlės gimnazijos mokiniai tradicinių karpinių technika iškirpo 6300 snaigių ir iš jų sudėliojo milžinišką piešinį mokyklos languose. Dailės mokytoja metodininkė Jolanta Snežko pristatė projektą „Šv. Kristoforas“, skirtą Vilniaus gimtadieniui paminėti. Pranešimo tema – „Nuo tradicinių amatų iki šiuolaikinių technologijų“.

Monika Nikolajevė, neformaliojo švietimo mokytoja, įdomiosios chemijos būrelio vadovė, chemijos inžinerijos magistrė, dirbanti Klaipėdos moksleivių saviraiškos centre, pasisakė tema „Pažinimo kompetencijos ugdymas chemijoje, naudojant spalvinius ir meninius eksperimentus“.

Kokiais būdais mums pavyksta ugdyti mokinių smalsumą, norą ir ryžtą? Skatinant pasitikėjimą savimi, kartu su mokiniais ieškant sprendimo būdų, padedančių įgyvendinti jų idėjas, sukuriant tinkamą darbinę aplinką. Apie savo praktiką papasakojo Neringa Kušeliauskienė, Jonavos Raimundo Samulevičiaus progimnazijos dailės ir technologijų mokytoja metodininkė pranešime „Architektūros orderiai“.

Kauno „Vyturio“ gimnazijos vyresnioji technologijų mokytoja Rita Pocienė pranešime „3D modeliavimas: inžinerija ir kūryba“ pasidalino patirtimi, kas yra 3D modeliavimas kompiuterine programa ir kaip į tikslų technologinį-inžinerinį turinį pavyksta pažvelgti kūrybiškai.

Integruotą pamoką scenai „Buriu buriu, avyte“ pristatė Rokiškio Juozo Tūbelio progimnazijos pradinio ugdymo mokytoja metodininkė, edukologijos magistrė Rita Vaitiekauskienė.

Kaip sukurti kūrybinę aplinką, kurioje mokiniai galėtų kurti įspūdingus lazerinius piešinius, kuriuose būtų atvaizduojamas garso signalas? Pranešime „Garsas, šviesa, kūryba: lazerinės garso vizualizacijos piešimo menas“ Vilniaus „Sietuvos“ progimnazijos IT mokytoja ekspertė Snieguolė Bagočienė pasidalino patirtimi, kaip integruoti meną ir mokslą, kuriant STEAM projektus, panaudojant buitines atliekas.

Vilniaus r. Nemėžio šv. Rapolo Kalinausko gimnazijos dailės ir technologijų mokytoja metodininkė Svetlana Voytkevich pristatė projektą, skirtą Vilniaus 700 metų jubiliejui. Pranešime „Dovana Vilniui – nuo brėžinio iki 3D modelio“ mokytoja pateikė tarpdalykinio projekto pavyzdį, kaip integruoti technologijas, dailę, matematiką ir kt.

Meninių ieškojimų per atspindžius ir netradicines piešimo technikas atradimais pranešime „Integruota piešimo-fotografijos pamoka. Meniniai ieškojimai, kūrybiškumo lavinimas“ pasidalino Žaneta Vasilė, akademinio piešimo mokytoja metodininkė iš Kėdainių dailės mokyklos.

Klaipėdos „Aukuro“ gimnazijos dailės mokytoja ekspertė Violeta Stumbrienė ir tikybos mokytoja ekspertė Veronika Lileikienė pristatė integruotą patirtinį projektą „Pilies akmenį pajudinus“.

Vilniaus Šolomo Aleichemo ORT gimnazijos dailės vyr. mokytoja Evelina Karčauskienė atsiuntė vaizdo įrašą „Steam pamoka „Miestas iš apačios“ – gerosios praktikos pasidalinimas“.

Pranešime „Nuo seminaro iki veiklų, mūsų kasdienybė ir iššūkiai“ Panevėžio r. Ramygalos kultūros centro jaunimo darbuotoja, neformaliojo švietimo programų vadovė Ernesta Liužinienė papasakojo apie neformaliojo ugdymo veiklas, kurių dėka vaikai gali susipažinti, konstruoti, keliauti, kurti, eksperimentuoti, žaisti su skirtingais lego robotais, 3D spausdintuvu, 3D pieštukais, interaktyviomis grindimis, virtualios realybės akiniais.

Konferencija baigta ir apibendrinta pranešimu „Kai vadovėlius keičia raktiniai žodžiai“. Jį parengusi technologijų ir keramikos mokytoja ekspertė Rita Valaikienė iš Klaipėdos Hermano Zudermano gimnazijos pristatė metodą ir priemones, kaip derinti viską, kas aktualu smalsiam, sveiką gyvenseną propaguojančiam, kritinį mąstymą besiugdančiam šiandienos mokiniui.